خبرگزاری کار ایران

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه شیراز و فدرال کازان روسیه

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۹۴۸

تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه شیراز و دانشگاه فدرال کازان روسیه (Kazan Federal University) منعقد شد.

به‌گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه شیراز، در سفر معاون بین‌الملل و مدیر نوآوری دانشگاه فدرال کازان روسیه به دانشگاه شیراز، تفاهم‌نامۀ همکاری دو دانشگاه شیراز و دانشگاه فدرال کازان روسیه به امضا رسید.

براساس تفاهم‌نامۀ منعقد شده، دو دانشگاه متعهد شدند ارتباط دو سویه‌ای را در زمینه‌های مختلف از جمله اجرای دوره‌های آموزشی مشترک، تبادل استاد و دانشجو، تحقیقات و پژوهش‌های مشترک، سازماندهی و حضور در طرح‌های آموزشی و تحقیقاتی بین‌المللی، کنگره‌ها، سمپوزیوم‌ها، کنفرانس‌ها، سمینارها و تبادل منابع آموزشی تحقیقاتی داشته باشند.

ابوالفضل جوکار، رئیس مرکز همکاری‌های علمی و ‌بین‌المللی دانشگاه شیراز نیز به نمایندگی از این دانشگاه، به معرفی دانشکده‌ها، دپارتمان‌ها، مراکز تحقیقاتی، ظرفیت‌ها، امکانات و دستاوردهای دانشگاه شیراز پرداخت.

وی همچنین، به اتفاق ولادی‌اسلاو سوداکُف، به‌عنوان رئیس یکی از مهم‌ترین دانشکده‌های نفت و گاز روسیه در دانشگاه فدرال کازان، از آزمایشگاه و تجهیزات هایتِک دانشکده‌ی مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه شیراز بازدید کردند و در ادامه، هیأت‌روسی در این سفر، از دیگر مراکز آموزشی و پژوهشی دانشگاه شیراز، ازجمله رصدخانه ابوریحان بیرونی و باغ گیاه‌شناسی ارم بازدید داشتند.

به گفته‌ رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه شیراز باتوجه به مشترکات فراوان فرهنگی و مذهبی جمهوری تاتارستان با رسوم ملی و باورهای مذهبی در جمهوری اسلامی ایران و همچنین برخورداری دانشگاه شیراز از تجهیزات و دستگاه‌های به‌روز جهانی و ژورنال‌های علمی‌-پژوهشی بین‌المللی متعدد در حوزه‌های علوم انسانی، فنی و مهندسی و علوم تجربی، هیأت روسی خواستار همکاری‌های گسترده‌تر میان پژوهشگران و دانشمندان دانشگاه شیراز با اساتید دانشگاه فدرال کازان روسیه شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز