خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط‌زیست استان مرکزی:

43 درصد منابع آلودگی در شهرستان اراک مربوط به صنایع است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۵۲۲

سهم ۵۷ درصدی مصارف خانگی و منابع متحرک از آلودگی هوا در اراک

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی گفت: بر اساس مطالعات سیاهه انتشار آلودگی اراک، از مجموع علت‌های آلودگی هوا در شهرستان اراک 43 درصد مربوط به صنایع و 57 درصد نیز مربوط به مصارف خانگی و منابع متحرک از جمله خودروها است. بر این اساس نظارت بر این بخش تشدید یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یوسف یوسفی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های استان مرکزی، افزود: بر همین اساس و به منظور جلوگیری از افزایش آلودگی هوا و حفظ سلامت شهروندان، سوخت مصرفی نیروگاه‌ها و واحدهای بزرگ مقیاس صنعتی استان به طور روزانه و مداوم رصد و پایش می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا به منظور کنترل منابع آلوده‌کننده هوا به دلیل تشدید آلایندگی‌ها و همچنین همزمان با شرایط اضطرار آلودگی هوا، گشت و پایش‌های شبانه‌روزی و مستمر محیط‌زیست از صنایع، معادن و واحدهای صنفی استان مرکزی آغاز شده و با جدیت تا اواخر بهمن ماه در تمام سطح استان در حال اجرا است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی اظهار داشت: در این پایش‌ها وضعیت آلایندگی هوا به لحاظ کارکرد صحیح و کامل بودن سیستم‌های کنترلی بررسی می‌شود. همچنین وضعیت خروجی پساب، فیلتراسیون، سیستم پایش آنلاین، نحوه مدیریت پسماند و خوداظهاری واحدهای صنعتی و تولیدی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

یوسفی به اقدامات اجرایی مجموعه حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی برای عدم رعایت الزامات لازم از سوی واحدهای آلاینده اشاره داشته و تصریح کرد: در صورت عدم رعایت الزامات زیست‌محیطی از جمله خاموش کردن فیلترها و یا رهاسازی پساب به اراضی مجاور، اخطاریه‌های زیست‌محیطی لازم داده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در راستای اجرای قانون هوای پاک، حدود 18 دستگاه اجرایی متولی و مسئول هستند، بیان داشت: بر این اساس اقدامات کنترلی سازمان حفاظت محیط‌زیست بر روی صنایع آلاینده به تنهایی و بدون افزایش مشارکت اجتماعی، در داشتن هوایی پاک و سالم مؤثر نخواهد بود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی تأکید کرد: تعداد روزهای آلوده هوای شهرستان اراک در سال گذشته به 138 روز و از ابتدای سال جاری تاکنون به 101 روز ناسالم رسیده است. این آمار بیانگر افزایش 5 درصدی روزهای آلوده در این شهرستان است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز