خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز پایش آلودگی هوای محیط‌زیست مرکزی عنوان کرد؛

ثبت تنها یک روز هوای پاک در شهر اراک / سهم 43 درصدی صنایع از آلودگی هوای اراک

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۹۲۲۹

رئیس مرکز پایش آلودگی هوای اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون شهر اراک تنها یک روز پاک را در کارنامه خود به ثبت رسانده است، گفت: در این بازه زمانی اراک، 183 روز سالم، 83 روز ناسالم برای گروه‌های سنی حساس، 24 روز ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی، 3 روز بسیار ناسالم و 2 روز خطرناک را پشت سر گذاشته است.

علیرضا محرابیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه در سال جاری در مجموع شهر اراک 112 روز ناسالم را گذرانده است، افزود: این شهر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 143 روز ناسالم داشته، تعداد روزهای آلوده آن 31 روز کاهش داشته است. البته این کاهش مربوط به نیمه نخست سال است، چرا که میزان آلایندگی‌ها در نیمه دوم سال تفاوتی نداشته و روزهای آلوده روند افزایشی دارد.

وی ادامه داد: براساس بازنگری طرح جامع آلودگی هوای اراک، 43 درصد آلودگی هوای اراک مربوط به صنایع و 57 درصد آن مربوط به منابع متحرک و مصارف خانگی است. در این راستا بر اساس ماده 12 قانون هوای پاک، تصمیم‌گیری در خصوص واحدهای آلاینده‌ای که تاثیر ملی و منطقه‌ای دارند برعهده رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، استاندار استان مربوطه، وزارت نیرو و وزارت نفت است.

رئیس مرکز پایش آلودگی هوای اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی با تأکید بر اینکه داشتن هوای سالم ابتدایی‌ترین حقوق شهروندان به شمار می رود، اظهار داشت: محیط‌زیست استان مرکزی مدعی اصلی آلودگی هوای اراک است و در این راستا وظایف خود را به ویژه در بحث مازوت‌سوزی با جدیت و دقت انجام داده و از این پس نیز انجام خواهد داد.

محرابیان در خصوص نحوه پیگیری پرونده مازوت‌سوزی و آلایندگی‌های هوا در مراجع قضایی، تصریح کرد: اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی موضوع مازوت‌سوزی را به صورت روزانه پیگیری کرده و به مراجع ذی‌ربط اعلام می‌کند. همچنین موضوع تهدید علیه بهداشت عمومی نیز توسط دادگاه شهرستان صورت گرفته و اقدام بعدی در این خصوص برعهده مراجع قضایی است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز