خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت گاز استان خبرداد؛

پایان عملیات مقاوم‌سازی شبکه و تأسیسات گازرسانی در ۱۸ شهر فارس

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۱۸۸

مدیرعامل شرکت گاز فارس از پایان عملیات مقاوم‌سازی شبکه و تأسیسات گازرسانی در ۱۸ شهر فارس خبرداد.

به گزارش ایلنا، علی‌اکبر میدان‌شاهی روز سه‌شنبه با اشاره به قدمت تأسیسات و شبکه‌های گازرسانی  شیراز به عنوان اولین شهر گازدار کشور، اظهار کرد: با توجه به ضرورت مقاوم‌سازی شبکه و تأسیسات فرسوده گازرسانی با هدف کاهش خطرات و آسیب‌پذیری در مقابل حوادث طبیعی و شرایط بحرانی، ۳۳شهر در سطح استان نیازمند بلوک بندی و ایزولاسیون بوده که بلوک بندی ۱۸شهر به اتمام رسیده، بلوک بندی ۶شهر در دست اقدام بوده و ۹شهر نیز در حال برگزاری تشریفات اخذ پیمان است.

وی با اشاره به انجام بلوک‌بندی در شهرهای شیراز و صدرا به متراژ حدود ۶هزار کیلومتر گفت: عملیات اجرایی مقاوم‌سازی پنج کیلومتر شبکه در شهر شیراز به منظور اجرای بلوک‌بندی و ایزولاسیون، در حال اجراست و راه‌اندازی ۴۷ سامانه قطع اضطراری جریان گاز ایستگاه‌های شیراز نیز در دست اقدام است.

میدانشاهی با تأکید بر اهمیت اجرای پروژه‌های مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی شبکه‌ها افزود: در پنج ایستگاه، سکوهای پیلار اجرا شده و طراحی برداشت محاسبه و آنالیز دیتاهای ژئودوزی پیلارهای شیراز در دست اقدام است و همچنین تجهیز ۲ دستگاه ایستگاه تقلیل فشار سیستم شتابنگاری و لرزه‌ای در حال اجراست.

این مقام مسئول با اشاره به تخصیص اعتبار بودجه چند برابری به کمیته مقاوم‌سازی شرکت گاز فارس بیان کرد: مقاوم‌سازی زیرساخت و نقاط آسیب‌پذیر در بخش‌های مختلف ساختمان‌های اداری، ساختمان‌های ایستگاه‌ها و شبکه و تأسیسات گازرسانی یکی از اولویت‌های مهم این شرکت است که با تلاش همکاران در کمیته مقاوم‌سازی شرکت گاز فارس و تشکیل اتاق عملیات ویژه سریعتر از پیش، در شهر شیراز و استان در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت گاز فارس عنوان کرد: با توجه به شناسایی تعداد ۱۰۵ ایستگاه TBS و ۱۹۳ ایستگاه CGS نیازمند مقاوم سازی، بازسازی ۱۶ساختمان ایستگاه های تقلیل فشار TBS و CGS استان به پایان رسیده و مطالعه و طراحی ۲۵ ابنیه ایستگاه تقلیل فشار TBS و CGS انجام گردیده و شروع عملیات در شهر شیراز و سطح استان در سال جاری در برنامه قرار دارد و هم زمان ۲۶ایستگاه تقلیل فشار TBS و CGS در حال برگزاری تشریفات مناقصه است.

وی اضافه کرد: بر اساس مطالعات و پیش ارزیابی‌های انجام شده بر اساس سن بنا و وضعیت ساختمان، تعداد ۵۴ ساختمان نیازمند مقاوم‌سازی مشخص‌شدند.

میدانشاهی افزود: عملیات مقاوم‌سازی سه ساختمان اداری به پایان رسیده و ۲ ساختمان نیز در حال اجرا است و طراحی مقاوم.سازی ۹ساختمان اداری نیز انجام شده، ۱۵ ساختمان نیز در دست طراحی توسط مشاور ساختمانی است.

مدیرعامل شرکت گاز فارس گفت: با تلاش و روحیه همدلی کارکنان این شرکت، امیدواریم افزون بر مقاوم‌سازی و مدیریت بحران، بتوانیم به سبب بهره‌مندی از قدمت این سازمان و شبکه‌ها و تأسیسات گازرسانی به عنوان نمونه ای از دانش‌آموخته‌ای، تجارب کاربردی خود را در اختیار سایر شرکت‌های گاز استانی قرار دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز