خبرگزاری کار ایران

معاون شهرداری:

ممنوعیت "نما رومی" در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۸۴۰

"نظام مهندسی" مسئول نظارت بر اجرای نمای ساختمان‌ها است

معاون شهرسازی شهرداری کرمانشاه با اشاره به ممنوعیت استفاده از نمای رومی در ساختمانهای کرمانشاه گفت: نظام مهندسی مسئول نظارت بر اجرای نمای ساختمانها است و باید با تشکیل "کمیسیون نما" نمای ساختمان ها را تعیین کرده و جلوی بکارگیری نماهای رومی را بگیرد.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، بهزاد مسعودی اصل با اشاره به ممنوعیت استفاده از نمای رومی در ساختمان‌های شهر کرمانشاه گفت: دستورالعمل "ضوابط نمای ساختمان‌های شهر کرمانشاه" سالها پیش در قالب لایحه ای به شورای شهر ارسال و مصوب شده و کمیته های آن هم تدوین شده است.

وی افزود: اجرای این دستورالعمل به نظام مهندسی ابلاغ شد و باید نظام مهندسی، کمیسیون نما را راه اندازی کند تا در این کمیسیون نمای ساختمانهای در حال ساخت مصوب شود.

مسعودی اصل گفت: این کار در برهه کوتاهی صورت گرفت و نمای ساختمان ها در "کمیسیون نما" مصوب شده و مهندس ناظر موظف بود نظارت کند که نمای ساختمان مطابق با همان نمای مصوب شده باشد، اما بعد از مدتی این کار تعطیل شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرمانشاه گفت: اجرای این دستورالعمل و نظارت بر آن بر عهده نظام مهندسی است و شهرداری تنها در مرحله آخر، گواهی پایان کار ساختمان را براساس گزارش مهندس ناظر می دهد و اگر ناظران تایید نکنند، ما پایان کار نمی دهیم.

وی افزود: بنابراین در خصوص نما، نظام مهندسی باید کمیسیون "نمای ساختمان" را تشکیل داده و در آن کمیسیون نمای ساختمان را مصوب کرده که "نما رومی" طبق دستورالعمل ابلاغی ممنوع است و پس از آن مهندس ناظر باید نظارت کند که همان نمای مصوب اجرایی شود.

مسعودی اصل گفت: اگر مالک ساختمان تخلف کرده و برخلاف نمای مصوب، نمای دیگری از جمله نمای رومی به کار ببرد، مهندس ناظر باید سریعا این تخلف را به شهرداری گزارش دهد تا جلوی ادامه کار را بگیریم و نمای ساختمان اصلاح شود، اما متاسفانه این روند از سوی نظام مهندسی اجرا نمی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز