خبرگزاری کار ایران

دبیر کمیته امنیت شغلی خانه کارگر:

قراردادهای مشاغل دائم نیابد کمتر از چهار سال باشد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۰۳۱

دبیر کمیته امنیت شغلی خانه کارگر گفت: مهم‌ترین بحثی که وزارت کار باید در آن ورود کند، امنیت شغلی برای افرادی است که مشاغل دائم فعالیت دارند، قراردادها باید مطابق با آیین‌نامه جدید باشد که براساس آن قراردادها نباید کمتر از چهار سال باشد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به استان گیلان، نشست کنگره سراسری خانه کارگر (عادی و فوق‌العاده) با حضور ریاست و اعضا در مجتمع کارگران شهید امامی چمخاله برگزار شد.

ناصر چمنی در این نشست گفت: در قانون کار ماده‌ای وجود دارد که در حوزه امنیت شغلی است، همچنین آیین‌نامه‌ای هم برای قرارداد افرادی که در کارهای غیرمستمر فعالیت دارند ابلاغ شده که باید اجرایی شود.

دبیر کمیته امنیت شغلی خانه کارگر ادامه‌داد: افرادی که در کارهای غیرمستمر هستند باید قرارداد چهار ساله داشته‌باشند.

وی با اشاره به دادنامه 179 عنوان کرد: برای ابطال این دادنامه باید خانه کارگر نامه‌ای را تنظیم کند و از نمایندگان بخواهیم این موضوع در کمیسیون اصل 90 بررسی شود.

این فعال کارگری تأکید کرد: در راستای تأمین امنیت شغلی نیاز داریم این دادنامه ابطال شود و لازم است تشکلات کارگری این موضوع را مد نظر داشته‌باشند.

وی اظهار کرد: در کمیته روز گذشته درباره پیمانکاری‌ها صحبت شد که به امنیت شغلی مرتبط است.

دبیر کمیته امنیت شغلی خانه کارگر گفت: بخشی از مشکلات جامعه کارگری با ابطال دادنامه 179 حل می‌شود، کارگران باید بتوانند مطالبات خود را با صدای بلند بیان کنند و اینطور نباشد که به‌خاطر پیگیری‌های صنفی پایان قرارداد اعلام شود.

انتهای پیام/
سید مصطفی جعفری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز