خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر توسعه نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار:

مؤسسات کاریابی تکیه گاه مناسبی برای وزارت کار می‌باشند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۶۳۲

مدیرکل دفتر توسعه نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار با اشاره به اینکه مؤسسات کاریابی تکیه گاه مناسبی برای وزارت کار است، گفت: کاریابی‌ها حلقه واسط بین عرضه و تقاضای نیروی کار، نقش به سزایی در کاهش نرخ بیکاری ایفاء می‌کنند.

به گزارش ایلنا ، روز چهارشنبه - یک آذر ماه - در جمع مراکز کاریابی و مشاوره شغلی استان لرستان با بیان اینکه مشاوره های شغلی به عنوان کارگزار تخصصی در حوزه شغل نقش مهمی در ارتباط کارجو و کارفرما دارند، اظهار کرد: کاریابی ها همواره به عنوان یکی از ابزارهای مهم شناخت و تنظیم بازار کار به حساب می‌آیند و با اطلاعاتی که راجع به وضعیت عرضه و تقاضای بازار کار ارایه می دهند فرایند سیاست‌گذاری و برنامه ریزی در خصوص بازار کار را بهبود می‌بخشند.

وی افزود: کاریابی ها با توجه به اشرافشان به بازار کار می توانند به افراد در تصمیم گیری در خصوص رشته تحصیلی و به دنبال آن انتخاب شغل کمک کنند.

مدیرکل دفتر توسعه نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار ادامه داد :با توجه به اینکه دغدغه اصلی کارفرمایان جذب و حفظ نیروی کار در واحد اقتصادی است. کاریابی‌ها بایستی با ارائه مشاوره‌های تخصصی به کارجو و کارفرما این چالش را رفع کنند.

ملک بیان کرد: به طور کلی سیاست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال این وزارتخانه نیز این است که از مؤسسات کاریابی خصوصی هم حمایت کند و هم از توان آنها به نحو شایسته در توسعه سیاست‌های فعال بازار کار بهره‌برداری کند.

وی با بیان اینکه باید در بازار کار دنبال رشته های نو و به روز باشیم، عنوان کرد: گاهی اوقات فرصت شغلی در کشور وجود دارد اما متناسب با آن شغل کارجوی متخصص نداریم و لازم است این فرصت های شغلی تخصصی با همکاری و هماهنگی آموزش فنی و حرفه‌ای این شغل‌ها با مهارت افزایی و آموزش مربوطه مشکل واحدهای اقتصادی مرتفع شود.

مدیر کل دفتر توسعه نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار وزارت تعاون, کار و رفاه اجتماعی درباره آخرین وضعیت و عملکرد سامانه جدید جستجوی شغل و استقبال از این سامانه گفت: با عنایت به لزوم هوشمندسازی فرآیندهای مرتبط با خدمات کاریابی و بهبود ارائه خدمات مشاوره و هدایت شغلی به کارجویان و کارفرمایان و نیز ایجاد شفافیت در بازار کار کشور و در راستای رفع دغدغه‌های مدیران دفاتر کاریابی، سامانه جستجوی شغل با هدف کاهش هزینه های جستجوی شغلی، اتصال سریع کارجویان و کارفرمایان، رضایت مندی مخاطبان در سال گذشته مورد بازبینی و طراحی مجدد قرار گرفت.

وی درباره قابلیت‌های جدید سامانه جستجوی شغل بیان کرد: در حال حاضر اطلاعات مربوط به سوابق شغلی، مهارتی، تحصیلی ، کارجویان قابل صحت سنجی است. به عبارت دیگر سامانه جستجوی شغل تنها نقشmarket place را ایفا می‌کند و دخل و تصرفی در فعالیت کاریابی ایجاد نکرده بلکه با انجام اقدامات ذیل برای کاریابی ها بازارسازی هم شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز