خبرگزاری کار ایران

۱۴۰ میلیارد ریال وام به کسب‌وکار‌های حاشیه شهر مشهد اختصاص یافت

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۸۶۵۷

با هدف کمک به ایجاد و توسعه کسب‌و کار‌های خرد و خانگی محلات کم‌برخوردار شهر مشهد، طرح مشترکی توسط بنیاد علوی و سازمان بازآفرینی درمشهد انجام شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری مشهد گفت: با توجه به حجم بالای درخواست‌های تسهیلات برای افزایش تولید، توسعه کارگاه‌ها و جذب نیروی کار و از طرفی دشوار بودن مراحل گرفتن وام و دشواری شرایط ضمانتی برای کارآفرینان محلات کم برخوردار، این اقدام مشترک به منظور تسهیل این فرایند‌ها توسط سازمان بازآفرینی و بنیاد علوی اجرا شد.

رضازاده‌همدانی بیان داشت: سازمان بازآفرینی فضا‌های شهری بعد از مذاکرات با بنیاد علوی با کمک دفاتر تسهیلگری فعال در محلات حاشیه شهر مشهد، شروع به شناسایی کارآفرینان محلی کرده‌اند در این بررسی‌ها تعداد ۲۵۰ نفر توسط این دفاتر و از طریق سازمان بازآفرینی به بنیاد علوی معرفی شدند.

وی افزود: در بازه زمانی یک ماهه طی مصاحبه‌های حضوری، کلیه افراد و طرح‌های کسب‌وکاری آنان توسط کمیته بنیاد علوی مورد بررسی قرار گرفت و از مجموع ۲۵۰ متقاضی، ۲۳۲ نفر به شعب بانک عامل (بانک سینا) معرفی شدند.

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری مشهد ادامه داد: این وام‌ها تا سقف صد میلیون تومان به صورت باز پرداخت هفت ساله با کارمزد چهار درصد به متقاضیان پرداخت شد و درمجموع قریب به ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه و تجهیز کارگاهی این کسب و کار‌ها تخصیص یافت.

رضازاده‌همدانی اظهارداشت: این اعتبارات علاوه بر توسعه کسب‌وکار‌ها در جهت اشتغال‌زایی نیز موثر واقع شد و به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم، بسترساز اشتغال‌زایی برای ۵۰۰ نفر در سه ماهه آخر سال شد و همچنین پیش‌بینی می‌شود از طریق بهبود فضای کسب‌وکار در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۵۰ نفر دیگر نیز در این کارگاه‌ها مشغول شوند امید است که با این هم‌افزایی‌ها و تجمیع ظرفیت‌های گوناگون موجود، گام‌های خوبی را در مسیر کاهش معضل بیکاری و توسعه کسب و کار‌ها در محلات کم برخودار شهر مشهد برداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز