خبرگزاری کار ایران

ایجاد میز خدمت اشتغال در حاشیه شهر مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۰۲۲۵

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ایجاد میز خدمت اشتغال در حاشیه شهر مشهد با حضور مدیران کاریابی ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، در راستای برنامه‌های قرارگاه اشتغال استان خراسان رضوی، طرح مساجد کارآفرین و میزخدمت اشتغال باحضور محمدامین بابایی سرپرست اداره کل تعاون،کارورفاه اجتماعی خراسان رضوی، محمود کاظمی مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر استان و مدیران دفاتر کاریابی های در حاشیه شهر مشهد برگزار شد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در این خصوص گفت: ما بررسی در این دو ماه گذشته انجام داده و به این رسیده‌ایم که دو چالش مهم در حوزه کار و اشتغال وجود دارد، اول اینکه مردم نسبت به اقدامات دولت حس خوبی ندارند و انتظار آنها از دولت سیزدهم متفاوت است. دوم اینکه خیلی از مردم نمی‌دانند که اداره کل کار و اداراتی که زیرمجموعه آن هستند چه خدماتی را ارائه می دهند.

بابایی افزود: ما بحثی را مطرح کردیم تا بتوانیم پایگاه‌های مساجد را احیا کنیم، بهترین مکانی که می‌شود از ظرفیت ان استفاده کرد مسجد است. در سال های گذشته نیز این طرح رونمایی شد اما به مرحله عمل نرسید. 

وی ادامه داد: از سال گذشته یا توجه به بیکاری قشر زیادی از مردم و به تبع آسیب‌های اجتماعی آن تصمیم گرفتیم که مساجد را تبدیل به کارگاه‌های تولیدی کنیم.

بابایی ادامه داد: ما آمادگی داریم تا مساجد را تبدیل به کارگاه‌های تولیدی کنیم به دلیل اینکه اعتماد مردم را کسب کنیم، این برنامه را شروع کرده‌ایم و  همچنین تا پایان سال، ۶۰۰ روستای شناسایی شده را در انها حضور پیدا خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه محور اول ما برای افرادی است که از نظر معیشتی و درآمد در حالت اضطرار هستند گفت: حدود ۱۳ کاریابی را در مشهد فراخوان داده ایم تا خلاء نیروی کار را برطرف کنیم.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: یکی از مسائل مهم، بحث مشاغل خانگی بود که با کمک همکاران در این منطقه تقریبا رسیدگی و اجرا خواهد شد. همچنین کسانی که تمایل به کار در واحد های صنعتی را دارند به کاریابی ها مراجعه کنند.

وی افزود: همکاران ما در مسجد مستقر هستند و افرادی که تمایل دارند میتوانند معرفی نامه را دریافت کنند و به یکی از آن ۱۳ کاریابی مشخص شده مراجعه کنند. این خدمات بصورت رایگان انجام می شود و فقط هزینه ثبت نام از مراجعه کنندگان دریافت خواهد شد.

بابایی ادامه داد: این افراد زمانی که مشغول به کار شوند، ۵۰ درصد حقوق ماه اول خود را دریافت می‌کنند. واحد های فنی حرفه ای نیز به کمک ما آمده اند و کسانی که مهارت ندارند می توانند آموزش ببینند.

وی بیان کرد: افرادی که به مراکز کاریابی مراجعه کردند و به نتیجه ای نرسیدند میتوانند به ستاد خبری ما مراجعه کنند و با ما تماس بگیرند تا پیگیری و بررسی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز