خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

با اجرای فیبر نوری سرعت اینترنت 70 درصد افزایش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۳۳۶

ایران در بین ۲۵ کشوری قرار دارد که از توانمندی ساخت ماهواره برخوردار هستند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اتصال تمام ساختمان‌های کشور به فیبر نوری در بازه زمانی 5 سال آینده از مهمترین برنامه‌های این وزارتخانه است، گفت: با اجرای این طرح سرعت اینترنت در کشور 65 تا 70 درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عیسی زارع‌پور در جریان سفر به استان مرکزی و در جلسه شورای اداری شهرستان شازند، افزود: تا پایان برنامه هفتم توسعه تمام ساختمان‌ها به فیبر نوری تجهیز می‌شوند. در این راستا به جز شرکت مخابرات به 9 اپراتور دیگر برای اجرای فیبر نوری مجوز صادر شده است.

وی ادامه داد: اکنون این طرح برای 4 میلیون کاربر فراهم شده و تا پایان سال جاری به 8 میلیون کاربر فراهم می‌شود. همچنین پیش‌بینی می شود تا پایان دولت سیزدهم، 20 میلیون کاربر تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: در مدت 2 سال گذشته اقدامات بسیاری انجام شده که طرح شبکه ملی اطلاعات از جمله این اقدامات است. شبکه ملی اطلاعات، شبکه پرسرعت و امن بوده و تمام نیازهای مردم از طریق این شبکه برطرف می‌شود.

زارع‌پور تصریح کرد: طرح شبکه ملی اطلاعات در دولت‌های گذشته مورد بی‌مهری قرار گرفته بود. اما در دولت سیزدهم تمام ظرفیت‌های این وزارتخانه برای اجرای این طرح اختصاص یافته است. 200 طرح برای اجرای شبکه ملی اطلاعات طراحی شده و 7 زیر بخش نیز ذیل آن تعریف شده است.

وی بیان داشت: پیشرفت فیزیکی شبکه ملی اطلاعات در مدت 2 سال دولت سیزدهم از 23 درصد به 63 درصد افزایش یافته است. این شبکه در مدت 10 سال 23 درصد پیشرفت و در مدت 2 سال 63 درصد پیشرفت داشته و تاپایان سال جاری به 70 درصد افزایش می‌یابد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: شرایط فعلی مانند سال‌های گذشته نبوده و از پلتفرم‌های داخلی حمایت می‌شود. این وزارتخانه نیز بر حمایت از پلتفرم‌های داخلی تأکید ویژه دارد. در حال حاضر برای پوشش 100 میلیون نفر در انواع پلتفرم‌های داخلی زیرساخت‌های لازم ایجاد شده است.

زارع‌پور ابراز داشت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه تمامی خدمات از طریق پلتفرم‌های داخلی را در دستور کار خود قرار داده است. با راه‌اندازی پلتفرم‌های داخلی در بازه زمانی یک سال گذشته آمار پیام‌رسان‌های داخلی تا 7 برابر افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: کشورهایی که در آینده پلتفرم نداشته باشند از روی صحنه حذف می‌شوند. امروزه مرزهای فیزیکی معنایی ندارند، بلکه مرز یک کشور جایی است که پلتفرم‌های آن فعال است. تمامی کشورهای پیشرفته برای جبران عقب‌افتادگی خود پلتفرم راه‌اندازی می‌کنند، در غیر این صورت مستعمره خواهند بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اینکه در حوزه فضایی یک انقلابی در کشور انجام شده است، گفت: در مدت 2 سال گذشته 8 پرتاب فضایی در کشور انجام شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری 2 تا 3 پرتاب دیگر انجام شود.

زارع‌پور به فرایند ساخت و احداث بزرگترین پایگاه فضایی در جنوب کشور اشاره کرده و افزود: ساخت بزرگترین پایگاه فضایی در جنوب کشور در دستور کار قرار گرفته است. با اقدامات انجام شده سال آینده پرتاب‌ها از این پایگاه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر کشور ایران در بین 25 کشوری قرار دارد که از توانمندی ساخت ماهواره برخوردار هستند. همچنین کشور ایران با برخورداری از توانمندی پرتاب ماهواره، در بین 10 کشوری قرار دارد که دارای فناوری پرتاب ماهواره هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: اکنون پنجره دولت هوشمند در کشور فعال شده و 24 میلیون نفر در آن احراز هویت شده‌اند. همچنین تا پایان برنامه هفتم توسعه تمام خدمات مورد نیاز مردم از این طریق ارائه می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز