خبرگزاری کار ایران

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی خبرداد؛

هشدار هواشناسی به مه‌آلودگی و افت دما در یزد/ تداوم بارش باران

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۴۲۹۲

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان یزد از کاهش محسوس میانگین دمای هوا و تداوم بارش‌ها، وزش باد شدید موقتی، رگبار و رعد و برق و مه‌آلودگی در مناطق مستعد خبر داد.

سیدعباس میرحسینی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در یزد درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان یزد، اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر تداوم فعالیت سامانه بارشی بر روی استان تا روز یکشنبه است.

وی افزود: از بعد از ظهر امروز و فردا با فعالیت موج جوی، گاهی تندباد و در برخی نقاط بارندگی و بعضا رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی ادامه داد: بر این اساس وضعیت جوی طی این مدت در بیشتر مناطق به صورت نیمه ابری، گاهی ابری همراه با بارش‌های رگباری پیش‌بینی می‌شود.

طی یکشنبه شب هم با شمالی شدن جریانات، کاهش دما و متعاقب آن مه صبحگاهی محتمل خواهد بود.

وی با بیان اینکه شدت بارش‌ها از عصر امروز آغاز شده و تا اواسط روز یکشنبه در مناطق مستعد تداوم خواهد داشت اضافه کرد: در این مدت شرایط جاری شدن روان‌آب و آب گرفتگی معابر عمومی به صورت محلی نیز وجود دارد.

میرحسینی تصریح کرد: خسارت به محصولات کشاورزی، لغزندگی سطح جاده‌ها، ایجاد روان‌آب و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، خسارات ناشی از صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی از اثرات مخاطرات سامانه بارشی است.

وی گفت: احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوه نوردی، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، رعایت فاصله از ساختمان‌های در دست ساخت یا نیمه‌کاره، اتخاذ تدابیر در فعالیت‌های کشاورزی و دامداری، کنترل دمای گلخانه و مرغداری‌ها توصیه می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی خاطرنشان کرد: روز‌های دوشنبه و سه شنبه هم آسمان استان کمی ابری تا نیمه ابری گاهی افزایش سرعت باد و در ارتفاعات بارش پراکنده انتظار می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز