خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

یزدی‌ها در انتظار هوای سرد باشند/پیش بینی بارش پراکنده در شهر جهانی

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۱۸۳

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی یزد از فعالیت سامانه سرد بارشی در روزهای سه‌شنبه تا پایان این هفته در این استان خبر داد.

سیدعباس میرحسینی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در یزد با اشاره به هشدار سطح زرد هواشناسی در استان اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود از صبح سه شنبه شاهد ورود یک سامانه به استان باشیم که تا اوایل وقت پنجشنبه ادامه خواهد یافت.

وی اضافه کرد: با نفوذ سامانه به استان و تداوم فعالیت آن تا پایان هفته به تناوب ضمن کاهش دما، افزایش پوشش ابر، وقوع بارش پراکنده باران، گاهی رگبار باران و مه آلودگی مورد انتظار است.

میرحسینی خاطرنشان کرد: تحلیل نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در برخی ساعت‌ها ببارش باران در ارتفاعات هم از پیامدهای این سامانه است که ارتفاعات شهرستان های میبد، مهریز، هرات، مروست، تفت، بهاباد و بافق را در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به احتمال ورود خسارت به محصولات کشاورزی حساس به بارش باران و تگرگ تصریح کرد: باید نسبت به جلوگیری از خسارات احتمالی در این زمینه اقدامات مورد نیاز انجام شود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی یزد نسبت به کاهش شعاع دید و احتمال لغزندگی در جاده‌های کوهستانی هشدار داد و از شهروندان خواست در صعود به ارتفاعات و تردد در جاده‌های کوهستانی احتیاط کرده و دمای داخل گلخانه‌ها و سالن‌های سرپوشیده را کنترل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز