خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

ماندگاری آلودگی هوا در برخی شهرهای خوزستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۴۰۴۰

مردم از رفت و آمد غیر ضروری پرهیز کنند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ماندگاری هوای ناسالم در برخی از شهرهای استان خوزستان، باعث افزایش مراجعه بیماران تنفسی به مراکز درمانی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، میثم معزی، گفت: هوای هفت شهر خوزستان در شرایط ناسالم برای همه گروه‌های سنی و وضعیت قرمز قرار دارد.

معزی تاکید کرد: در این روز‌ها همه مردم به‌ویژه کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و تنفسی در معرض خطر جدی هستند و توصیه می‌شود در خانه بمانند.

وی روز گذشته نیز اعلام کرده بود: ۷۵۰ نفر با علائم تنفسی در ۲۴ ساعت گذشته به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

خشکسالی و شرایط اقلیمی منطقه، آلودگی شرکت‌های صنعتی، آتش‌سوزی‌های گسترده به خصوص در تالاب های داخلی و عراقی، از عمده دلایلی هستند که سلامت مردم خوزستان را با خطرات جدی مواجه کرده‌اند.

بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ساعت ۱۰ امروز (۱۱ آبان‌ماه) شاخص کیفیت هوا بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون در ایستگاه پادادشهر اهواز ۱۶۱، ایستگاه شوشتر ۱۶۴، ایستگاه شادگان و ایستگاه سوسنگرد ۱۵۵، ایستگاه اندیمشک ۱۵۸، ایستگاه دزفول ۱۵۷ و ایستگاه خرمشهر ۱۵۶ میکروگرم بر مترمکعب بوده بنابراین کیفیت هوای این شهر‌ها در وضعیت "ناسالم" و "قرمز" بوده است.

طبق شاخص ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، هوای هیچ‌کدام از شهر‌های خوزستان در شرایط "قابل قبول" یا در وضعیت "پاک" قرار ندارند.

انتهای پیام/
ذوالفقار شریعت
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز