خبرگزاری کار ایران

ایلنا از فارس گزارش می‌دهد؛

راه دور پرداخت مطالبات 17 ساله بازنشستگان آی تی آی

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۶۰۵

وعده تشکیل کنسرسیوم و تفاهم‌نامه با ۴ مجموعه عملیاتی نشده است

1300 نفر از بازنشستگان کارخانجات مخابرات راه دور شیراز 17 سال است که با وعده‌های شیرینی که هر سال به آنها داده می‌شود روزگار می‌گذرانند؛ این بازنشستگان سال‌هاست به هر دری برای دریافت مطالبات‌شان زده‌اند و در این مسیر حدود 123 نفر از آنها بدون دریافت هیچ مطالبه‌ای فوت شده‌اند و دیگر بازنشستگان هم همواره خواستار دریافت مطالبات خود هستند.

به گزارش ایلنا، بزرگترین مشکل کارخانه آی تی آی مطالبات بانکی و کارگری است که حجم مبالغ مالی که در اختیار هیئت حمایت از صنایع قرار گرفته نتوانسته است جوابگوی مطالبات به خصوص مطالبه کارگران باشد، از این رو با توجه به اینکه کارگران این کارخانه بازنشسته شدند اما مطالبات‌شان پرداخت نشده است.

بازنشستگان کارخانجات مخابرات راه دور شیراز می‌گویند مسئولان همواره به ما وعده عملیاتی شدن و پرداخت مطالبات‌مان را می‌دهند اما در عمل اتفاقی نمی‌افتد.

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور در سفر اخیر هیات دولت به استان فارس و بازدید کارخانه آی تی آی از تشکیل کنسرسیوم مشترک بین ۴ مجموعه  ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بانک ملی، شرکت آی‌تی‌ام‌سی و آسیاتک برای مالکیت  این کارخانه خبر داد اما رئیس کانون بازنشستگان شرکت مخابرات راه دور شیراز می‌گوید« تشکیل کنسرسیوم هنوز از دفتر ریاست جمهوری به استان ابلاغ نشده است.»

 راه دور پرداخت مطالبات 17 ساله بازنشستگان آی تی آی

 اتفاقی مثبتی برای مطالبات بازنشستگان آی تی آی رخ نداده است

رئیس کانون بازنشستگان شرکت مخابرات راه دور شیراز می‌گوید: به رغم اینکه بازنشستگان آی تی آی همواره جهت دریافت مطالبات شان چشم به سفر دور دوم رئیس جمهور به استان فارس و شیراز دوخته بودند اما تاکنون هیچ اتفاقی مثبتی رخ نداده است.

 هاشم شمشیری در گفت و گو با ایلنا با اشاره به صحبت‌های استاندار فارس که به آن‌ها وعده داده است که در سال جاری مطالبات بازنشستگان شرکت مخابرات راه دور شیراز پرداخت خواهد شد؛ می‌افزاید: ایمانیه همواره عنوان می‌کند که در حال پیگیری ویژه مطالبات بازنشستگان شرکت آی تی آی است.

وی تصریح می‌کند: بازنشستگان مخابرات راه دور شیراز همواره از رخ ندادن نتیجه ملموس برای پرداخت مطالبات خود گلایه مند هستند و بارها به آن‌ها تاکید شده است که مسئولان در حال پیگیری مطالبات هستند.

رئیس کانون بازنشستگان شرکت مخابرات راه دور شیراز با بیان اینکه موضوع پرداخت مطالبات بازنشستگان آی تی آی باید بعد از تشکیل کنسرسیوم انجام شود که این موضوع را از یکی از مسئولان اقتصادی استانداری پیگیری کرده‌ایم، ادامه می‌دهد: هیچ حرکت مثبتی از طرف کنسرسیوم رخ نداده است و تشکیل کنسرسیوم هنوز از دفتر ریاست جمهوری به استان ابلاغ نشده است.

وی خاطرنشان می‌کند:  استاندار به سازمان صمت فارس دستور داده که موضوع را به صورت ویژه پیگیری کند و مقرر شد تا ریز مطالبات‌مان را تحویل معاونت سازمان صمت فارس دهیم.

وعده تشکیل کنسرسیوم و تفاهم‌نامه‌ای که دیده نمی‌شود

 شمشیری در ادامه با اشاره به اینکه بازنشستگان آی تی آی همواره مجبورند به آینده امیدوار باشند، می‌گوید: اگر تفاهم‌نامه‌ای با تشکیل کنسرسیوم انجام شود و طرف‌ها به این بخش پایبند باشند می‌توان به آینده امیدوار بود اما بازنشستگان هنوز هیچ تفاهم‌نامه‌ای را مبنی بر تشکیل کنسرسیوم ندیده‌اند.

رئیس کانون بازنشستگان شرکت مخابرات راه دور شیراز  با بیان اینکه بازنشستگان آی تی آی در سال‌های گذشته وعده زیاد شنیده‌اند که هیچ کدام هم وارد فاز عملیاتی نشده است، می‌افزاید: تا زمانی که پولی به حساب بازنشستگان واریز نشود نمی‌توان به صحبت‌ها و وعده‌ها اعتماد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز