خبرگزاری کار ایران

ایلنا از فارس گزارش می دهد

120 نفر از بازنشستگان آی تی آی بدون دریافت مطالباتشان فوت کردند/ مزایده آی تی آی هنوز لغو نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۲۱۵

در هفته اخیر یکی دیگر از بازنشستگان شرکت آی تی آی به دیار باقی شتافت تا شمار بازنشستگانی که بدون دریافت مطالباتشان از دنیا می روند به 120 نفر برسد و حدود 1300بازنشسته نیز همچنان چشم به راه مطالبات خود باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هر سال که می گذرد چند نفری از لیست بلند بالای مجموعه آی تی آی که 17 سال است در نوبت دریافت مطالبات خود هستند؛ کم می شود.

کارگرانی که سال ها پیگیر حق و حقوق خود بودند کنج خلوت گرفته و با ناامیدی یک به یک روانه خانه آخرت می شوند.

به رغم پیگیری مسئولان استان و کشور برای پرداخت مطالبات  کارگران بازنشسته این مجموعه اما هنوز راهکار مناسبی برای پرداخت این مطالبات ارائه نشده است.

رئیس کانون کارگران بازنشسته مخابرات راه دور شیراز با بیان اینکه  ملک اردیبهشت مجموعه آی تی آی توسط سازمان تامین اجتماعی رفع بازداشتی نشده است، می گوید: این امر سبب شده تا ملک اردیبهشت را نتوان فروخت و پول حاصل از فروش آن را به بازنشستگان پرداخت کرد و هیچ اتفاقی در این بخش رخ نداده است.

هاشم شمشیری در گفت و گو با ایلنا هیچ افق روشنی جهت پرداخت مطالبات بازنشستگان نمی بینیم، می افزاید: به رغم اینکه شورای تامین استان به سازمان ثبت اسناد اعلام کرد که مراحل فروش ملک اردیبهشت انجام شود اما متاسفانه ثبت اسناد به مصوبه شورای تامین اعتنایی نکرد.

شمشیری با اشاره به اینکه طی جلسه ای که با ریاست سازمان تامین اجتماعی استان داشتیم مقرر شد که سازمان ثبت عملیات فروش ملک اردیبهشت را انجام دهد، ادامه می دهد: تمام ادارات موظف به رعایت دستورات شورای تامین هستنداما سازمان ثبت مصوبه شورای تامین را اجرا نکرد.

وی با بیان اینکه مزایده مجموعه آی تی آی به دلیل نبود مشتری لغو شد و بانک ملی تمایل به خرید مجموعه آی تی آی به صورت مشاعی داشت، می گوید: مسئولان استان تلاش می کنند تا بانک ملی بتوانند این مجموعه را به صورت مالکیتی خریداری کنند تا در ادامه این مجموعه را به سرمایه گذاران بفروشند.

رئیس کانون کارگران بازنشسته مخابرات راه دور شیراز با اشاره به اینکه دو سرمایه گذار از سرمایه گذاری در مجموعه آی تی آی استقبال کردند، می افزاید: حل نشدن مشکل توسط بانک ملی سبب شد اتفاق مثبتی رخ ندهد.

شمشیری با بیان اینکه اگر مسئولان خواستار برگزاری مزایده مجدد آی تی آی هستند باید مزایده قبلی را باطل کنند، تصریح می کند: طی جلسه ای که با دادستان و معاون دادستانی داشتیم عنوان شد که به دلیل نبود مشتری در مزایده مجموعه آی تی آی مطابق قانون مسئولان می توانند این مجموعه را به اولین مشتری بفروشند که هنوز این اتفاق رخ نداده است.

120 نفر از بازنشستگان آی تی آی بدون دریافت مطالباتشان فوت کردند/ مزایده آی تی آی هنوز لغو نشده است

آی تی آی حدود 750 میلیارد تومان ارزش گذاری شده است

وی با بیان اینکه میزان ارزش مجموعه آی تی آی به همراه اموال منقول و غیر منقول حدود 750 میلیارد تومان ارزش گذاری شده است، می گوید: حدود 17 سال است که چشم به راه مطالبات هستیم.

رئیس کانون کارگران بازنشسته مخابرات راه دور شیراز با اشاره به اینکه سهامدار مجموعه آی تی آی دارای نفوذ بسیار بالایی در میان مسئولان کشور است، ادامه می دهد: تاکنون حدود 7 استاندار در زمان مسئولیت شان با مشکل آی تی آی به خوبی آشنا شدند که از زمانی روی کار آمدن آقای ایمانیه کمی امیدوار تر از قبل هستیم.

زور مسئولان به سهامداران آی تی آی نمی رسد

شمشیری با اشاره به اینکه هنوز هیچ مسئولی نتوانسته یک ریال مطالبات بازنشستگان آی تی آی را دریافت کنند، بیان می کند:مسئولان در حل بعضی از مشکلات بازنشستگان باز مانده اند و نفوذ های سهامداران عمده آی تی آی در کشور باعث شده تا تمام کارها و تلاش ها جهت پرداخت مطالبات بی نتیجه بماند.

وی با بیان اینکه آقای رئیسی زمانی که ریاست قوه قضائیه را بر عهده داشت در سفر به شیراز و در سال 1399 قول پرداخت مطالبات بازنشستگان ظرف یک ماه را داد، ادامه می دهد: اما تاکنون هیچ اتفاقی رخ نداده و زور هیچ مسئولی به این افراد و سهامداران نرسیده است.

رئیس کانون کارگران بازنشسته مخابرات راه دور شیراز در ادامه با اشاره به اینکه حتما دلایلی وجود دارد که اجازه پرداخت مطالبات بازنشستگان را نمی دهند، می افزاید: بازنشستگان آی تی آی همواره خواستار دریافت مطالباتشان هستند و ضمن تشکر از مجموعه ریاست استان آقای ایمانیه بابت پیگیری ها اما هنوز نتیجه خاصی دریافت نکردیم.

وی بر لزوم تشکیل کمیته ویژه برای رسیدگی به مشکلات بازنشستگان آی تی آی تاکید می کند و می افزاید: بارها به همکارانمان برای دریافت مطالباتشان امید داده ایم اما بعد از مدتی دوباره به نقطه صفر باز گشته ایم و جهت دریافت مطالباتمان دیگر نمی دانیم باید به چه شخص و نهادی مراجعه کنیم .

120 نفر از بازنشستگان آی تی آی بدون دریافت مطالباتشان فوت کردند/ مزایده آی تی آی هنوز لغو نشده است

 ایراداتی نسبت به روند برگزاری مزایده وارد شده است

 عضو کمیسیون برنامه بودجه هم در ادامه با بیان اینکه هفته گذشته جلسه ای را با استاندار و مدیر عامل بانک ملی برگزار کردیم، می گوید: با توجه به حکم دادستان و قیمت گذاری ها به این نتیجه رسیدیم که مجموعه آی تی آی با مشارکت بانک ملی و سرمایه گذاران سهام ها تقسیم و مطالبات بازنشستگان پرداخت شود.

جعفر قادری در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه جلسات بعدی این بخش هفته آینده توسط استانداری برگزار می شود، می افزاید: تمام تلاش بر عملیاتی شدن این موضوع است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس هم با بیان اینکه طی جلسه ای که هفته گذشته با مدیر عامل بانک ملی داشتیم، می گوید: پیرو پیگیری های رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه و حسب دادستان کشور در استان مبنی بر تعیین تکلیف آی تی آی بر اساس مزایده مقرر شد تا امروز یک جلسه با مسئولان بانک ملی و با حضور دادستانی و دستگاه اجرائی استان تصمیم گیری هایی انجام دهیم.

محسن ربانی زاده در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه ایراداتی نسبت به روند برگزاری مزایده وارد شده است، می افزاید: در این رابطه باید موضوعات را بحث کنیم و در صورتی که بانک ملی بتواند به صورت شش دانگ مالک آی تی آی شود و از طریق روش های بانکی مانند اجاره به شرط تملیک، فروش یکجا و اقساطی به سرمایه گذار دیگری واگذار کند.

وی با بیان اینکه مزایده آی تی آی هنوز لغو نشده است و در حال بررسی ایرادات به مزایده هستیم، بیان می کند: بانک ملی می تواند سهم خودش را به صورت مشاعی بگیرد که این اتفاق هیچ تغییری در بخش تولید، واگذاری و اشتغال ایجاد نمی کند.

ربانی زاده با بیان اینکه همراهی بانک ملی و واگذاری مجموعه آی تی آی به سرمایه گذار با روش های مالی مطرح در بانک می تواند کارخانه آی تی آی را به اهلش واگذار کند.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز