خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری اردبیل خواستار شد؛

برخورد قانونی در انتظار ساخت و سازهای غیرمجاز اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۳۹۶

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: با هرگونه سهل انگاری که موجب گسترش ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد قانونی انجام می‌شود.

 به گزارش ایلنا، جهانگیر جوانمرد  در جلسه بررسی راهکارهای پیشگیرانه در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز در اردبیل با بیان اینکه پیچیدگی و  توسعه فضای شهری و تراکم جمعیتی، تحولات و رویدادهایی نوین، را پدید آورده است، اظهار کرد: برنامه ریزی و پیش بینی ساخت و سازها و نیز دسترسی به امکانات شهری و کیفیت تعامل شهروندان در فضاهای شهری، دغدغه ای جدید در دنیای مدرن امروزی بشمار می‌رود.

وی گفت: نظام شهرنشینی و روند سریع آن، مهاجرت گسترده به شهرها و پیدایش حاشیه نشینی ، بیکاری، فقر، و توسعه نامتوازن شهری بر اساس ساخت و سازهای غیر مجاز  را موجب شده که خود خاستگاه آسیب های متعدد اجتماعی و گسترش انواع بحرانهای اقتصادی و فرهنگی آشکار و  پنهان شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل بیان کرد: یکی از اراهکار های مهم برای مقابله با حجم عظیمی از ظرفیت های بالقوه شهری در بروز انواع تخلفات و جرائم، بکار گیری روش های نوین نظارت و بازرسی در ابعاد مختلف شهری است.

جوانمرد گفت: در بحث ساخت و ساز های غیر مجاز و پیشگیری از گسترش بی رویه حاشیه نشینی،  بازدید های میدانی مأموران  دستگاه های متولی لیکن با گذشت سالها این موضوع، ناکارآمدی و ناکافی بودن تأثیر گذاری خود را در ناهنجاری های شهری نمایان ساخته است.

وی با اشاره به راهکاری عملی و علمی که می تواند گره گشای بسیاری از معضلات شهری باشد، افزود: تدوین طرح تفصیلی جامع و دقیق با پشتوانه علمی و با پیش بینی رویکرد های نوین شهری در بحث مدیریت و نظارت بر ساخت و ساز ها است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری در پایان با اعلام حمایت و استقبال از تهیه و تدوین طرح تفصیلی مدرن شهری که همه جوانب و معیارهای نوین شهرسازی در آن لحاظ شده باشد، تاکید کرد: با هر گونه سهل انگاری که موجبات گسترش ساخت و سازهای غیر مجاز شده و آسیب های اجتماعی فراهم نماید، مطابق مقررات قانونی رفتار خواهد شد. 

انتهای پیام/
نسرین آذرکیش
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز