خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری اردبیل تاکید کرد؛

لزوم اجرای دقیق ماده ۱۶ دیوان عدالت در راستای کاهش میزان ورودی پرونده‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۴۵۰۸

معاون اجتماعی ‌و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: اجرای دقیق ماده ۱۶ دیوان عدالت در راستای کاهش میزان ورودی پرونده‌ها لازم و ضروری است.

به گزارش ایلنا، جهانگیر جوانمرد در جلسه هماهنگی اجرای تبصره 4 ماده 16 دیوان عدالت اداری با اشاره به دستور العمل ابلاغی از مرکز بر لزوم اجرای دقیق این ماده قانونی به منظور پیشگیری از کاهش ارجاعات مردم و به تبع آن کاهش میزان ورودی پرونده ها در دیوان عدالت اداری تاکید کرد.

وی عنوان کرد: هدف قانون گذار از این تبصره ابلاغ مکتوب، مستدل و مستند به مراجعین می باشد نه پاسخ شفاهی و غیر مستدل، لذا آنچه مد نظر است بایستی دستگاه ها با نصب العین قرار دادن قانن مطابق آن عمل نموده و در احقاق حق مردم و تلاش نمایند. در این راستا لازم است دستگاه ها با آموزش کارکنان خود و نیز اطلاع رسانی مناسب برای مردم عملیاتی شدن این مقررات را فراهم سازند. 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل تاکید کرد: تبصره 4 ماده 16 قانون دیوان عدالت اداری جنبه پیشگیرانه دارد و هدف از این قانون احقاق حقوق مردم و مراجعین می باشد، کلیه دستگاه‌های اجرایی مکلف به ثبت درخواست و پاسخگویی به امور اداری شهروندان هستند.

جوانمرد خاطرنشان کرد: شهروندان مکلفند ابتدا تقاضای خود را به دستگاه مربوطه ارائه دهند و در صورت امتناع آن دستگاه از پاسخگویی یا عدم رضایت از پاسخگویی آن دستگاه، اقدام به طرح شکایت در دیوان عدالت اداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز