خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار:

پهپاد و تصاویر ماهواره‌ای برای مقابله با ساخت‌وساز غیرمجاز در قزوین استفاده شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۸۷۴

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین گفت: کنترل مکانیزه با پهپاد و تصویر ماهواره‌ای از جمله مواردی است که به عنوان مطالبات استان برای برخورد و پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز باید پیگیری شود، ما می‌توانیم به عنوان پایلوت کشور پیش‌قدم شویم.

به گزارش ایلنا، مهدی رجحانی گفت: برخورد با تخلف به موضوعات فرهنگی توجه‌ کمی می‌شود، در هفت ماه سال جاری با بیش از یک‌هزار تخلف در حوزه ساخت و ساز غیرمجاز برخورد شده است اما چه تعدادی از این برخوردها اقدام تبیینی بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین ادامه داد: حفظ اراضی برای زندگی همه ما و آیندگان مهم است؛ اگر حساسیت این موضوع را تبیین کنیم هر فردی می‌تواند نگاه نظارتی به این مسئله داشته باشد.

وی تاکید کرد: اگر زمین تغییر کاربری داشته باید تبیین شود و مردم بدانند که این تغییر کاربری آینده غذایی همه را به خطر می اندازد.

این مسئول یادآور شد: امور اراضی استان باید برنامه تبیینی طراحی کند، برای مثال می‌توان از ظرفیت دانش‌آموزان استفاده کرد همانطور که همیار پلیس در کاهش تخلفات رانندگی موثر بود، آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان باعث می‌شود نسل آینده نسبت به این موضوع بازدارندگی پیدا کنند.

رجحانی یادآور شد: کنترل مکانیزه تخلفات در این حوزه می‌تواند از طرق مختلف صورت بگیرد، برای مثال برای بناهای مجاز و غیرمجاز بارکد طراحی شود که نیاز به تجهیزات زیادی ندارد و می‌توان از طریق فناوری با کمترین اقدام نظارت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز