خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر کشور در شیراز؛

آغاز عملیات اجرایی ۶۲ پروژه با ارزش بیش از ۲۱۷۰۰ میلیارد تومان توسط شهرداری شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۷۵۳

همزمان با افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۶۲ پروژه حمل‌ونقل و ترافیکی، خدمات شهری، فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی به ارزش بیش از ۲۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و افتتاح پردیس سینمایی استاد امین تارخ به اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان با حضور وزیر کشور انجام شد.

به گزارش ایلنا، شهردار شیراز گفت: ۶۲ پروژه حمل‌ونقل و ترافیکی، خدمات شهری، فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی به ارزش بیش از ۲۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان توسط شهرداری این کلان‌شهر به افتتاح و بهره‌برداری رسید و یا عملیات اجرایی آن‌ها  آغاز شد.

محمدحسن اسدی  گفت: امروز با اعتبار ۲۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان ۶۲ پروژه بهره‌برداری، افتتاح و عملیات اجرایی آن آغاز می شود که ۴۱ پروژه به ارزش ۴ هزار و ۸۴۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری و افتتاح رسید. 

او با اشاره به برخی از پروژه‌ها ازجمله سینما استاد امین تارخ و افتتاح بازارچه بزرگ پروتئین، گفت: دیگر پروژه‌ها مانند اتمام عملیات لوله‌گذاری دروازه قرآن با گذشت بیش از ۴ سال از سیل مهیب سال ۹۸،  تعریض و مقاوم‌سازی پل پیرنیا که به یک تهدید تبدیل شده بود، پروژه آب‌نما هوشنمد در بوستان آزادی و دیگر پروژه‌های خرد و کلان این کلان‌شهر را شاهد بودیم.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه در این کلان‌شهر شهر با پشتیبانی همه مسئولان، امام جمعه شیراز، استاندار فارس، اعضای شورای اسلامی شهر، دستگاه‌های خدمات‌رسان و... در  فضایی خوب مشغول به کار هستیم، یادآور شد: از این جهت همدلی و همراهی خوبی در مجموعه مدیریت شهری شیراز شاهد هستیم.

آغاز عملیات اجرایی ۶۲ پروژه با  ارزش بیش از ۲۱۷۰۰ میلیارد تومان توسط شهرداری شیراز

اسدی در ادامه با اشاره به اینکه شهر شیراز در مقایسه با دیگر کلانشهرهای کرج، تبریز، قم، اصفهان و... خطوط ریلی را امروز در شهر شیراز به جد آغاز کرده است، اظهار کرد: در برخی از جهات نیاز به حمایت دولت و شخص وزیر کشور داریم و امروز مشکل ما در مترو بحث واگن است، چنانچه سرفاصله در خط یک ۱۵ دقیقه و خط ۲ سرفاصله ۳۰ دقیقه است و  این برای مردم شیراز پذیرفته نیست و باید در این موضوع دولت کمک کند.

او خاطرنشان کرد: خوشبختانه دولت در زمینه توسعه حمل‌ونقل عمومی و اتوبوس کمک و همراهی خوبی با شهر شیراز داشته است اما انتظار ما بیشتر است.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز یادآور شد: مکان پردیس سینما استاد تارخ را شهردار سابق شیراز آغاز و بازار پروتئین را شهردار اسبق شیراز آغاز به کار  کرده بودند که امروز به نتیجه رسید و به این جهت از شهرداران سابق و اسبق تشکر می‌کنم.

ارتقای جایگاه شیراز در برنامه هفتم توسعه 

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز  نیز گفت: فعالیت‌ها در شهرداری به گونه‌ای است که مدعی هستیم در هر جای شهر شیراز در فاصله کمتر از یک کیلومتر یک پروژه عمرانی درحال اجرا است.

سید ابراهیم حسینی گفت: شیراز به تعبیر نماینده ولی‌فقیه در فارس، جهانشهر و شهر آماده پیشرفت در ابعاد مختلف است و خوشبختانه اعضای شورای شهر نگاه جهانی و همت بزرگی دارند و می‌خواهند با نگاه جهانی کار منطقه‌ای انجام دهند.

ا‌و بیان کرد: فعالیت‌ها در شهرداری به‌گونه‌ای است که مدعی هستیم در هر جای شهر شیراز در فاصله کمتر از یک کیلومتر یک پروژه عمرانی درحال اجرا است.

آغاز عملیات اجرایی ۶۲ پروژه با  ارزش بیش از ۲۱۷۰۰ میلیارد تومان توسط شهرداری شیراز

رئیس شورای اسلامی شهر خطاب به وزیر کشور گفت: انتظار داریم برای برنامه‌های بزرگ اندیشه و حرکت‌های بزرگی را شاهد باشیم و به شورا و شهرداری شیراز برای پیشرفت و حرکت رو به جلو کمک شود.

حسینی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب و نام‌گذاری شیراز به عنوان سومین حرم اهل‌بیت(ع) اظهار کرد: معرفی شیراز به عنوان سومین حرم اهل‌بیت(ع) باید در برنامه‌ها و بودجه‌ها دیده شود و پیشنهاد می‌شود در برنامه هفتم توسعه برنامه‌ای برای ارتقای جایگاه شیراز به عنوان سومین حرم اهل‌بیت(ع) دیده شود. 

او با اشاره به تصویب و ابلاغ قانون درآمدهای پایدار شهرداری عنوان کرد: مکمل این قانون، مدیریت یکپارچه شهرداری است و درحال حاضر برای اجرای برخی از پروژه مشکلاتی داریم و اگر این زیرساخت‌ها فراهم شود می‌توانیم در شهر شیراز بهتر کار کنیم.

حسینی تصریح کرد: شیراز گذشته روشن و آینده روشنی را دارد و انتظار است برای مدیریت فکری و اجرایی آن کمک شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه بازار بزرگ پروتئین زمانی از طریق اوراق مشارکت ساخته شد و درحال حاضر اعتبار آن بیش از ۳ هزار  و ۵۰۰ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: در این مسئله باید کمک شود تا با همکاری؛ شهر شیراز آن‌طور که شایسته مردم است بسازیم و اگرچه  این پروژه.ها شایسته مردم شیراز بود اما شایستگی مردم بیشتر است.

اتصال خطوط ریلی ۱ و ۴ در قلب معنوی شیراز 

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: پروژه اتصال خطوط ١ و ۴ مترو شیراز در مجاورت حرم مطهر احمدبن موسی(ع) و در قلب معنوی کلان‌شهر شیراز و مرکزیت بافت تاریخی فرهنگی قرار گرفته شده است.

 رضا محمدیان در آیین آغاز عملیات اجرایی خط ارتباطی خطوط ١ و ۴ مترو شیراز بیان کرد: این پروژه در مجاورت حرم مطهر احمدبن موسی(ع) و در قلب معنوی کلان‌شهر شیراز و در واقع در مرکزیت بافت تاریخی فرهنگی پیش‌بینی شده که در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی ترافیک شدیدی حاکم است و رفت‌وآمد دچار مشکل می‌شود.

او خاطرنشان کرد: این خط ارتباطی که در واقع موجب اتصال به خط یک مترو می‌شود، از ایستگاه زند آغاز و در ادامه به شاهزاده قاسم می‌رسد.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: این خط ارتباطی موجب تسهیل در تردد و دسترسی سریع‌تر به بافت تاریخی می‌شود و در نهایت ترافیک این بخش مرکزی کلان‌شهر شیراز را کاهش خواهد داد.

محمدیان همچنین از پیش‌بینی اعتبار ٣ هزار میلیارد تومانی و تصویب آن در شورای این کلان‌شهر خبر داد و گفت: انتظار است دولت در این پروژه مشارکت داشته و آرزوی دیرینه مردم شیراز محقق شود.

آغاز عملیات اجرایی ۶۲ پروژه با  ارزش بیش از ۲۱۷۰۰ میلیارد تومان توسط شهرداری شیراز

خط ۴ مترو نقطه عطفی در توسعه حمل‌ونقل ریلی است 

نائب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: خط ۴ مترو نقطه عطفی در توسعه حمل‌ونقل ریلی شیراز است و درحالی ۳ خط طولی و یک خط عرضی داریم که با اتصال این خط؛ خطوط طولی و عرضی به یکدیگر متصل می‌شوند.

محمدتقی تذروی با اشاره به اینکه تعداد پروژه‌های اجرا شده در سطح شهر زیاد است، عنوان کرد: خط ۴ مترو شیراز یکی از پروژه‌هایی است که دولت در مشارکت بودجه آن دخیل است.

ا‌و تأکید کرد: خط ۴مترو نقطه عطفی در توسعه حمل‌ونقل ریلی شیراز است و درحالی ۳ خط طولی و یک خط عرضی داریم که با اتصال این خط؛ خطوط طولی و عرضی به یکدیگر متصل می‌شوند.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه با توسعه خطوط مترویی مشکلات ترافیک در مرکزیت شهر حل می‌شود، بیان کرد: براساس برآوردهای انجام شده در یک ساعت از خط ۴ حدود ۱۷ هزار مسافر می‌توانند جابجا شوود و این کمک به مردم و حل مسائل ترافیکی است.

تذروری خاطرنشان کرد: در طول سال درحالی کلانشهرهای دیگر چندین روز را به دلیل هوای الوده تعطیل می‌شوند که در شهر شیراز حتی یک روز آلوده هم نداریم و این به دلیل توسعه حمل‌ونقل عمومی در این شهر است.

او یادآور شد: باید به توسعه حمل‌ونقل عمومی در راستای حفظ هوای پاک کمک بیشتری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز