خبرگزاری کار ایران

معاون عمران و توسعه امور شهری وروستائی وزیر کشور:

تدوین لایحه جامع مدیریت شهری کشور در اولویت وزارت کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۹۹

طرح‌های جامع و تفصیلی قدیمی پاسخگوی نیازهای امروز شهرها نیست و لازم است شهرداری و شورا با همکاری یکدیگر زمینه به روز رسانی آن را فراهم کند.

ایلنا: معاون عمران و توسعه امور شهری وروستائی وزیر کشور، گفت: تدوین لایحه جامع مدیریت شهری کشور با توجه به اهمیت آن در اولویت کاری وزارت کشور و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار، هوشنگ خندان دل امروز در نشست شهرداران و روستای شوراهای اسلامی مراکز استانها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در وزارت کشور، گفت: تدوین لایحه تامین منابع پایدار مالی برای شهرداری ها و ساماندهی ساختار تشکیلاتی و منابع انسانی به منظور چابک سازی شهرداری ها را دیگر اولویت های کاری وزارت کشور و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور برشمرد.

وی افزود: اصلاح مقررات و رویه های اداری و استخدامی شهرداریها به منظور شفاف سازی و تقویت اعتماد عمومی به شهرداری ها از دیگر اولویتهای کاری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور است.

خندان دل همچنین از روسای شوراهای شهر و شهرداران حاضر در این نشست خواست از افزایش بی رویه کارکنان شهرداری ها و گسترش غیر ضروری سازمان اجرائی شهرداری، که مصرف نامناسب بخشی از منابع مالی شهرداری ها را در بر دارد، جلوگیری کند.

معاون عمران و توسعه امور شهری وروستائی وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم به هنگام سازی طرح های جامع و تفصیلی شهرها که بعضا قدیمی است تاکید کرد و گفت: طرح های جامع و تفصیلی قدیمی پاسخگوی نیازهای امروز شهرها نیست و لازمست شهرداری و شورا با همکاری یکدیگر زمینه به روز رسانی آن را فراهم کند.

وی از روسای شوراهای شهر و شهرداران حاضر در این نشست خواست توجه لازم را به اهداف برنامه پنجم در حوزه حمل و نقل عمومی شهری، مقابله با مشکلات زیست محیطی و آلودگی هوا و دفن بهداشتی پسماندها معطف نمایند و برای پروژه های شهری پیوست های زیست محیطی و پیوست های اجتماعی تعریف کنید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز