خبرگزاری کار ایران

لزوم توجه شهرداران به منافع بلندمدت شهروندان

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۷۳۱

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه اقدامات و فعالیت‌های متعدد فنی و عمرانی در شهرها نتوانسته مشکلات شهرها را رفع کند، گفت: امروز باید به دنبال حکیمان شهری باشیم تا به جای توجه به معلول‌ها، علت‌های اصلی عارضه‌ها و بیمارهای شهرها را درمان کنند.

به گزارش ایلنا و بنابر اعلام روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مهدی جمالی‌نژاد با بیان مطلب فوق افزود: با توجه به مشکلات امروزه شهرهای بزرگ، به ویژه کلانشهرها، باید به جای شهرداران سازه‌ای و شهرسازی صرف به دنبال حکیمان شهری بوده تا بتوانند با ریشه‌یابی علت‌های اصلی چالش‌های شهری به دنبال راه درمان برای آن باشند.

وی با اشاره به روز جهانی بیابان زادیی و شعار سال 2019 با عنوان " بیائید آینده را با هم سبز کنیم" گفت: متاسفانه نیازهای بی‌پایان انسان به دلیل توسعه طلبی و عطش در دستکاری طبیعت باعث شده تا به جان زمین افتاده و تمام عناصر حیاتی آن از جمله آب، خاک، هوا، جنگل و دشت‌ها را از بین ببریم.

جمالی‌نژاد با اشاره به عدم مستثنی شدن شهرها از این مقوله افزود: شهرنشینان نیز دخالت و تصرفات بسیاری در طبیعت شهرها داشته که به تبع آن از گذشته‌های دور، دلسوزانی که نگران به هم خوردن این چرخه‌های طبیعی و اکوسیستم بوده‌اند، تلاش کرده‌اند تا از اثرات مخرب این دخالت‌ها کاسته شود.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با تاکید بر شهرهای اسلامی که بر پایه علم و دانش و حکمت بنا شده بودند، تنها راه نجات شهرهای امروزی از اثرات مخرب توسعه حمل و نقل را پایان دادن به نگاه عرضه محور و حرکت به سمت توسعه شهرهای زیست محور و دوستدار طبیعت دانست.

وی ادامه داد: شهرداران باید منافع بلندمدت شهروندان و محیط زیست را به منافع کوتاه مدت ناشی از تصمیم گیریها و تصمیم سازی ها و اجرای پروژه های سیاست زده ترجیح داده و نه تنها برای آینده، بلکه مشکلات گذشته را نیز جبران کرده و حکیم شهری شهرهای خود باشند.

وی همچنین با بیان اینکه شاهد حرکت‌های جدیدی در مدیریت شهری با هدف انسان محوری و جایگزینی این موضوع به جای خودرومحوری هستیم، گفت: توجه به ابعاد گوناگون سالم سازی محیط زیست و راهکارهای مقابله با آلودگی‌های زیست محیطی علاوه بر مراکز علمی و پژوهشی و برخی سازمان‌های مردم نهاد به افکار عمومی جامعه و فضای مجازی و اذهان شهروندان هم تسری پیدا کرده که مسوولیت مدیریت شهری را در پاسخ به انتظارات مردم سنگین‌تر می‌کند.

وی با اشاره به نهمین جلسه پویش حمل و نقل پاک شهرداری‌ها که 28 خرداد در وزارت کشور برگزار شد، گفت: در این برنامه سه تفاهم‌نامه همکاری در راستای توسعه و ترویج حمل‌ونقل پاک فی مابین سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و پلیس و پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، پژوهشکده علوم و فناوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف و فدراسیون دوچرخه سواری جمهوری اسلامی ایران منعقد شد که تحقق آنها قطعا باعث برداشتن گام های خوبی در آینده خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز