خبرگزاری کار ایران

با دستور وزیر راه و شهرسازی؛

عملیات اجرایی ۱۹۶ پروژه راهداری در فارس آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۷۰۵

همزمان با سفر رئیس جمهور و هیئت دولت سیزدهم به استان فارس، آغاز عملیات اجرایی ۱۹۶ پروژه راهداری با اعتباری بالغ بر ۳۶۰۰ میلیارد تومان امروز، ۲۰ مهرماه با حضور وزیر راه و شهرسازی در شیراز برگزار شد.

به گزارش ایلنا، وزیر راه و شهرسازی در این مراسم با اشاره به اینکه امسال پیش‌بینی رفع مشکل ۴۰۰ نقطه را در کشور داریم، گفت: ۸۷۰ نقطه حادثه خیز جاده‌ای در کشور شناسایی کردیم و نگاه مان برای رفع نقاط حادثه‌خیز نگاه سیاسی نیست.

مهرداد بذرپاش افزود: موضوع تصادفات به حوزه جاده باز نمی‌گردد بلکه بخش اعظم حادثه‌های جاده‌ای توسط رانندگان اتفاق میافتد.

وزیر راه و شهرسازی سازی با بیان اینکه ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در اختیار مردم فارس برای احداث راه روستا قرار می‌گیرد، افزود: یکی از اصلی‌ترین زیرساخت‌های توسعه روستاها، راه روستایی است و اگر راه روستاها همزمان با مسکن یک معماری خاص داشته باشند خواهید دید زندگی در روستا با آرامش و آسایش است.

بذرپاش در ادامه با بیان اینکه آزاد راه شیرازـ اصفهان یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی کشور است، افزود: اینکه امروز در مسیر شمال به جنوب، دریا به دریا اتفاقات برزگی میافتد و تکمیل گذرگاه‌های راهبردی بعد از تاکید مقام معظم رهبری در دستور کار دولت است، بسیار امر مهمی است.

وزیر راه شهرسازی با تصریح اینکه برای آیندگان راهبردی‎‌‎ترین ظرفیت  کشور را فراهم می‌کنیم، گفت: اینگونه اقدامات هم امنیت‌آور است و هم زیرساخت‌های کشور را توسعه می‌دهد.

وی با بیان اینکه وقتی دریای انزلی به دریای بوشهر و خلیج همیشه فارس به دریای خزر متصل شود، پیام و معنای متفاوتی در نظام سیاسی و منطقه دارد، اضافه کرد: در این روزها تمام صحبت‌ها در محفل بین‌المللی از مسیر ارتباط شمال به جنوب در جمهوری اسلامی مطرح است.

عملیات اجرایی ۱۹۶ پروژه راهداری در فارس آغاز شد

بذرپاش با اشاره به اینکه باعث تعجب است که در یک سال اخیر ارتباط مسیر جنوب به شمال  برجسته‌تر از گذشته دنبال شد، افزود:آزادراه شیراز ـ اصفهان پروژه جدیدی هم نبود و یک موضوعی بود که قبلا مطرح بوده و بعضی کشورهایی که این فرصت را داشتند، سرمایه‌گذاری کردند ولی باعث تعجب است که در یک سال اخیر رقابت جدیدی در همین زمینه در کشورها شکل گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حتی کشورهایی که در منطقه ما نیستند، یا می‌خواهند از این پروژه عقب نمانند یا می‌خواهند ما را از مسیر منحرف کنند تا ایران این دستاورد بزرگ را به دست نیاورد، گفت: در وزارت راه و شهرسازی مشغول ارائه بالاترین سطح خدمات به مردم هستیم.

وی از راه و شهرسازی فارس خواست تا ذره‌ای تلاششان را برای اجرای چنین پروژه‌هایی کم نکنند زیرا این اقدامات مهم و راهبردی هستند.

تا سه سال آینده ۸۰ درصد راه‌های فارس لکه‌گیری و اصلاح می‌شوند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس نیز در آئین بهره‌برداری از پروژه‌های راهداری فارس که با حضور وزیر راه و شهرسازی همزمان با سفر هیئت دولت به فارس برگزار شد، گفت: تا سه سال آینده ۸۰ درصد راه‌های فارس لکه‌گیری و اصلاح می‌شوند.

علیرضا راستیار بیان کرد: در استان فارس انواع راه وجود دارد که ۹۱ درصد محورها دو خطه است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه راه‌ها در فارس، اضافه کرد: در این بخش تلاش‌های زیادی شده است و امیدوار هستیم با دستور ویژه وزارت راه و شهرسازی، شاهد توسعه راه‌ها در ۳۷ شهرستان باشیم.

راستیار با اشاره به نقش و تلاش وزارت نفت و بسیج سازندگی، بیان کرد: با اقدامات انجام شده، شاهد ایمن‌سازی سطح راه‌ها و جاده‌های فارس هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با یادآوری اینکه طی یکی دو سال گذشته شاهد افزایش تعداد پروژه‌ها و بهره‌برداری پروژه‌ها در حوزه راهداری بوده‌ایم، افزود: اگر این رویه ادامه یابد می‎توان گفت که تا سه سال آینده ۸۰ درصد راه‌های فارس لکه‌گیری و اصلاح می‌شوند.

وی با اشاره به حرکت جدی و تلاش بسیار راهداری فارس، افزود: برنامه‌هایی که در سطح ملی ابلاغ شده‌اند اجرایی می‌شود و بر همین اساس، شاهد اصلاح محورهای سطح استان هستیم.

عملیات اجرایی ۱۹۶ پروژه راهداری در فارس آغاز شد

راستیار با بیان اینکه طبق ارزیابی‌ها، استان فارس رتبه دوم کشوری را در حوزه عملکرد کسب کرده است، گفت: این روزها در جای جای استان فارس، کارگاه‌های راهداری با هدف توسعه راه‌ها و امیدبخشی به مردم، فعال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس اظهار کرد: بهره‌برداری از ۱۰۳ پروژه در حوزه ساخت راه روستایی، نگهداری راه‌ها شامل روکش، لکه‌گیری، آسفالت و تعریض و بهسازی راه و سایر موارد از جمله اقدامات در حوزه راه و حمل و نقل جاده‌ای در استان فارس است.

وی با بیان اینکه پروژه راهداری استان به ارزش ۱۶۶۰ میلیارد ریال است، افزود: استان فارس، اولین استانی است که قرارداد خرید ماشین‌آلات و توسعه ناوگان را از طریق واردات دنبال کرده است.

به گزارش ایلنا، از ۱۹۶ پروژه، ۱۰۳ پروژه در حوزه ساخت راه روستایی، نگهداری راه‌ها شامل روکش، لکه‌گیری آسفالت و تعریض و بهسازی راه و سایر موارد است.

همچنین، بخشی از این موارد افتتاحی در حوزه راه روستایی شامل ایمنی و حریم راه (روشنایی، خط‌کشی، احداث حفاظ بتنی، نصب علائم و..)، رفع نقاط پرحادثه و نگهداری ابنیه فنی است. مجموع اعتبار این بخش که در استان فارس افتتاح می‌شود شامل یک‌هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان است.

عملیات اجرایی ۹۳ پروژه راهداری نیز در دومین سفر هیات دولت به فارس آغاز می‌شود که از این تعداد ۱۰ پروژه به بخش نگهداری راه، ۵۰ پروژه به ایمنی و حریم راه، چهار پروژه در حوزه نگهداری ابنیه فنی، هشت پروژه راه روستایی و ۲۱ پروژه رفع نقاط پرحادثه با اعتباری بالغ بر یکهزار و ۹۵۰ میلیاردتومان اختصاص دارد.

 با موافقت رئیس‌جمهور، فرآیند خرید ماشین آلات سنگین شامل گریدر، لودر، بلدوزر و بیل مکانیکی از طریق واردات با اعتبار ۱۱۵۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز