خبرگزاری کار ایران

معاون دادستان خبر داد؛

توقیف هوشمند و طولانی مدت خودروهای حادثه ساز در مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۵۷۵۵

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: در اجرای پروژه‌هایی که نیاز به حمایت بین بخشی است، حضور دستگاه قضا در انجام این گونه طرح‌ها به عنوان ضمانت اجرایی کار شناخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سید هادی شریعت یار امروز ظهر در نشست خبری بررسی اجرای طرح ویژه انضباط ترافیک بلوار وکیل اباد اظهار کرد: در این طرح ما به صورت جدی پای کار خواهیم آمد و قرار است پلیس را تقویت کنیم و همکاری خوب بین بخشی داشته باشیم و در این راه از ظرفیت سمن‌ها نیز استفاده خواهیم کرد و از همه مشارکت‌ها به هر نحوی که باشد، استقبال می‌کنیم.

وی با تقدیر از عملکرد معاون حمل و نقل شهرداری مشهد، خاطرنشان کرد: عملکرد معاون حمل و نقل از زمان حضور در این سمت به گونه ای است که ما می توانیم با دید باز، جامع، متعهدانه و تخصصی وی به رفع بسیاری از معضلات ترافیکی در شهر مشهد امیدوار باشیم.

شریعت یار با اشاره به روزجهانی کودک و انتقاد از برخی از خانواده ها گفت: متاسفانه بسیاری از خانواده ها با رانندگی پرخطر جان کودکان و فرزندان خود را به خطر می اندازند، این موضوع برای ما نیز دردناک است اما در سال گذشته ۳۴ نفر از فوتی های تصادفات و سوانح درون شهری مشهد متعلق به افراد زیر ۱۸ سال بوده است.

معاون حقوق عامه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی افزود: در حال حاضر که در کشور با روند کاهشی زاد و ولد مواجه هستیم قانون برای افزایش جمعیت قوانین و مشوق هایی قرار داده است اما با در این حال عده ای بدون توجه به این مسائل جان عزیزان خود را که به سختی دوران تامین و نگهداری را پشت سر گذاشته اند را در معرض خطر قرار می دهند.

شریعت یار با تاکید بر اهیمت افزایش میزان اگاهی مردم خاطرنشان کرد: امروز هزینه ای بالغ بر ۷ درصد تولید ناخالص کشور هزینه دیه و خسارت تصادفات می شود در صورتی که اگر این هزینه هدر نشود می توان از آن برای بهسازی و ایجاد مسیرهای ارتباطی و جاده ای جدید در استان و شهرها استفاده کرد.

معاون حقوق عامه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی یادآور شد: در طرح وکیل‌آباد با خودروهایی که رفتار مخاطره‌آمیز دارند، برخورد می‌کنیم.

وی به توقیف هوشمند اشاره کرد و گفت: ما می توانیم خودرو افراد خاطی را در منزل و پارکینگ فرد به صورت هوشمند توقیف کنیم و برای رانندگان پرخطر، تست الکل و مواد روان‌گردان را انجام دهیم و همچنین خودروهای این افراد مدت طولانی توقیف خواهد شد و رانندگان نیز حداقل باید در سه جلسه آموزشی شرکت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز