خبرگزاری کار ایران

ایلنا از کاشان گزارش می‌دهد:

۴۲۵ تاکسی فرسوده در صف دریافت تسهیلات نوسازی!

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۴۷۵۱

آلودگی هوای کاشان متاثر از تاکسی‌های فرسوده

برخی از تاکسی‌های شهر کاشان به قدری فرسوده‌ هستند که مسافران رغبت کمتری برای استفاده از آن‌ها را دارند و ترجیح می‌دهند برای تردد در سطح این شهر از اتوبوس‌های شهرداری و یا اسنپ استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از کاشان، بیشتر تاکسی‌های فرسوده در کاشان آنچنان در معرض فرسودگی و استهلاک قرار گرفته‌اند که نه تنها زیان نگهداری زیادی برای صاحبان خود دارند، بلکه اجازه مسافر بری نیز ندارند.

مالک یکی از تاکسی‌های خطی در کاشان که حدود یک دهه است در مسیر مدخل_باغ فین به امر جا به جایی مسافر اشتغال دارد در این باره به ایلنا می‌گوید: چند سالی است برای اسقاط خودرو تاکسی خود ثبت نام کرده‌ام، ولی آن طور که به نظر می‌رسد می‌بایست برای معرفی به بانک و دریافت تسهیلات همچنان منتظر بمانم.

وی تأکید می‌کند: اقدام برای تعویض تاکسی فرسوده در این برهه اقتصادی برای مردم به گونه‌ایی است که بدون وام بانکی امکان تبدیل تاکسی را ندارند  و از طرفی شخصا  اگر قرار باشد تصمیمی برای تعمیر مجدد تاکسی بگیرم؛ حدود ۵۰ میلیون تومان هزینه تعویض شاسی، اتاق و رنگ آمیزی است که توان پرداخت آن را هم ندارم.

در واقع تاکسی‌های مستهلک و کهنه، هم در روند حمل‌ونقل شهری کاشان اختلال ایجاد کرده‌اند و هم باعث آلودگی هوا و افت کیفیت ترددهای شهری می‌شوند و با تعمیر آنها مشکل حل نمی‌شود. 

اگر وام‌های مناسبی که در این زمینه و از طریق معرفی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری و توسط بانک‌ها به تاکسی داران ارائه شود می‌توانند تاکسی‌های خود را نوسازی کنند، اما پرداخت این تسهیلات از طرف دولت در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

به اذعان بیشتر مالکان تاکسی‌های فرسوده در کاشان آنها هیچ آورده شخصی برای تعویض خودرو عمومی خود ندارند و همچنان چشم به راه فرا رسیدن موعد پرداخت تسهیلات بانکی هستند؛ در غیر این صورت نمی‌توانند هزینه‌های گزاف تعمیرات و نگهداری را که ماهانه بیشتر از دخل‌شان است بپردازند.

سرپرست سازمان حمل و نقل مسافر و بار شهرداری کاشان با بیان اینکه بیش از ۴۲۵ متقاضی برای از رده خارج کردن خودروهای سواری عمومی مانند تاکسی خطی و گردشی ثبت نام کرده‌اند، خاطرنشان می‌کند: در حال حاضر قیمت یک دستگاه تاکسی نو حدود ۳۶۲ میلیون تومان است و در صورت اعلام دولت مبنی بر استفاده مالکان از این طرح، بانک‌ها  فقط ۱۵۰ میلیون تومان به این امر اختصاص می‌دهند.

به گفته اسدالله شاهیان هنوز زمانی برای تسهیلاتی که قرار است به رانندگان تاکسی در راستای نوسازی  وسیله نقلیه پرداخت شود مشخص نشده و نمی‌توان وعده‌ای به رانندگان برای معرفی به بانک‌ها حتی تا پایان سال جاری داد.

به نظر می‌رسد بلاتکلیفی رانندگان تاکسی در کاشان به‌رغم تلاش مدیران سازمان حمل نقل بار و مسافر شهرداری به منظور تسهیل و رفع موانع پیش روی مالکان  همچنان ادامه دار باشد، چرا که هنوز همچون گذشته تاریخ جدیدی برای اعطای تسهیلات طرح نوسازی اعلام نشده است. 

انتهای پیام/
سعید غلامی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز