خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد:

چشم امید بازنشستگان آی تی آی به سفر رئیس جمهور به فارس/ وعده پرداخت مطالبات ۱۷ ساله شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۴۵۵۳

بازنشستگان آی تی آی خواستار دیدار با رئیس جمهور هستند

بازنشستگان آی تی آی که بیش از 17 سال است تلاش برای دریافت مطالبات خود را بی‌نتیجه می‌بینند؛ حالا چشم امیدشان به سفر ریاست جمهوری به استان فارس است و امید به پرداخت مطالبات‌شان از سوی دولت را دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، حدود 17 سال است که بیش از 1300 نفر از بازنشستگان کارخانجات مخابرات راه دور شیراز به هر دری برای دریافت مطالبات‌شان زده‌اند و در این مسیر حدود 123 نفر از این افراد بدون دریافت هیچ مطالبه‌ای فوت شده‌اند و تعدادی از بازنشستگان هم به دلیل مشکلات ناشی از اقتصادی، شیرازه زندگی و خانواده‌های خود را از هم پاشیده می‌بینند.

 بازنشستگان در حال حاضر امیدوارند با حضور رئیس جمهور در شیراز مطالبات آنها به صورت عملی به حساب‌شان واریز شود.

هر چند که آیت الله رئیسی در سفری که در چند سال گذشته و به عنوان رئیس قوه قضائیه به شیراز داشتند وعده حل شدن مشکلات این افراد را در یک ماه دادند اما این اتفاق در عمل رخ نداد؛ حالا بازنشستگان خواستار حل مشکلات و دریافت مطالبات‌شان در این دوره از سفر ریاست جمهوری هستند.

فاز جدید پرداخت مطالبات بازنشستگان آی تی آی

رئیس کانون بازنشستگان شرکت مخابرات راه دور شیراز با بیان اینکه موضوع دریافت مطالبات بازنشستگان آی تی آی هر بار وارد فاز جدیدی می‌شود، می‌گوید: اگرچه مقرر شد تا بانک ملی مجموعه آی تی آی را تملک کند و میزان مطالبات بازنشستگان را پرداخت کند اما هنوز این اتفاق در عمل رخ نداده است.

هاشم شمشیری در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه در مرحله بعد مجموعه آی تی ام سی(itmc) را وارد ماجرا کردند و عنوان کردند این شرکت به صورت اجاره تا حل شدن نتیجه فعالیت کند، می‌افزاید: طبق آخرین اظهار نظر مسئولان یک کنسرسیوم متشکل از بانک ملی، ستاد اجرائیات فرمان امام، شرکت ایرانسل، همراه اول، آی تی ام سی تشکیل شده است که مقرر شده تا در قالب یک تفاهم‌نامه و در سفر رئیس جمهور به شیراز این تفاهمنامه امضا و مطالبات توسط کنسرسیوم انجام شود که این یک امر خوب و مناسبی است.

چشم امید بازنشستگان آی تی آی به سفر رئیس جمهور به فارس/ وعده پرداخت مطالبات ۱۷ ساله شد

امیدواریم اتفاقات 17 سال گذشته تکرار نشود

وی با بیان اینکه امیدواریم که این وعده نیز همانند وعده‌های 17 سال گذشته نباشد، بیان می‌کند: استاندار فارس همواره به ما این اطمینان را داده است که اجازه تضیع حقوق هیچکدام از بازنشستگان را نخواهد داد که این یک امر بسیار خوب و مناسب است که جا دارد از ایمانیه، رئیس کل دادگستری، دادستانی و دیگر مسئولان تشکر و قدردانی کنیم.

شمشیری در ادامه با اشاره به اینکه مسئولان استان جهت تحقق مطالبات بازنشستگان همواره تلاش می‌کنند، می‌افزاید: اما بعضی جاها دیگر زور مسئولان به سهام داران نمی‌رسد.

رئیس کانون بازنشستگان شرکت مخابرات راه دور شیراز با بیان اینکه روند پیگیری در حال حاضر بسیار متفاوت تر از سال‌های گذشته است، بیان می‌کند: به مزایده گذاشتن مجموعه آی تی آی روند به نتیجه رسیدن دریافت مطالبات کارگران و بازنشستگان شرکت مخابرات راه دور شیراز را تسریع کرد.

شمشیری با بیان اینکه بی شک سهامداران قبلی مجموعه آی تی آی نمی‌خواستند وضعیت کارگران و بازنشستگان این مجموعه بهبود یابد، تصریح می‌کند: سهامداران مجموعه آی تی آی قصد پرداخت مطالبات بازنشستگان را نداشتند و همواره خصوصی سازی بدون اینکه فکری به حال کارگران کنند باعث شد تا کارگران و بازنشستگان آی تی آی 17 سال به دنبال مطالبات‌شان باشند.

فوت 123 نفر از بازنشستگان بدون دریافت مطالبات

رئیس کانون بازنشستگان شرکت مخابرات راه دور شیراز در ادامه با بیان اینکه متاسفانه حدود 123 نفر از بازنشستگان آی تی آی در 17 سال گذشته بدون اینکه مطالبات‌شان را دریافت کنند چشم از دنیا فروبستند، می‌گوید: عدم پرداخت مطالبات باعث شدت تا فشارهای اقتصادی به افراد و زندگی‌شان می‌شود که تعدادی از بازنشستگان هم زندگی‌شان از هم پاشید و تعدادی از همکاران از خانواده های‌شان جدا شدند.

شمشیری با بیان اینکه با هماهنگی اجرای احکام لیست مطالبات همکاران آماده شده است و مقرر شده که با احتساب خسارت تاخیر حدود 530 میلیارد تومان به 1300 نفر از کارگران و بازنشستگان آی تی آی پرداخت شود، ادامه می‌دهد: از زمانی که ایمانیه به عنوان استاندار فارس برگزیده شد همواره کارگرانی که مورد ظلم قرار گرفته ‌اند را درک کرده و همواره عنوان می‌کند که اجازه پایمال شده حق بازنشستگان مخابرات راه دور شیراز را نخواهد داد.

بازنشستگان آی تی آی خواستار دیدار با رئیس جمهور هستند

رئیس کانون بازنشستگان شرکت مخابرات راه دور شیراز با اشاره به اینکه مسئولان استان به ما قول داده‌اند که در سفر ریاست جمهوری وقتی را به بازنشستگان آی تی آی دهند تا مشکلات خود را به صورت حضوری با آقای رئیسی مطرح کنند، بیان می‌کند: همواره مسئولان عنوان کردند که در قالب یک تفاهم‌نامه با وجود کنسرسیوم مشکل آی تی آی حل شود.

شمشیری با بیان اینکه تجربه بیش از 17 ساله به ما ثابت کرده است تا زمانی که پول بازنشستگی به حساب مان واریز نشده است شادی و خوشحالی نکنیم، ادامه می‌دهد: اما از طرفی هم که مسیر مناسب و امیدوار کننده‌ای در این زمان برای بازنشستگان آی تی آی در نظر گرفته شده است و در این شرایط چاره‌ای جز اعتماد نداریم و همواره باید امیدوار باشیم.

وی با بیان اینکه امیدوارم که تمام کارخانه‌هایی که از دهه 50 آغاز به فعالیت کردند و در سال‌های گذشته از چرخه تولید بازمانده‌اند مجددا وارد مدار رونق و تولید شوند، بیان می‌کند: قطعا این مهم به نفع استان و جوانان فارس است.

وی با اشاره به اینکه بنا به قول استاندار فارس نمایندگان کارگران بازنشسته آی تی آی همواره خواستار دیدار رئیس جمهور هستند.

مالکیت انتقال یابد مطالبات بازنشستگان پرداخت خواهد شد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه هم با بیان اینکه مقرر شده تا بانک ملی مجموعه آی تی آی را تملک کند، می‌گوید: زمانی که تملک انجام شود و مالکیت انتقال یابد مطالبات بازنشستگان پرداخت خواهد شد.

جعفر قادری در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه تلاش‌مان بر این است تا هرچه سریع‌تر مطالبات بازنشستگان آی تی آی پرداخت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز