خبرگزاری کار ایران

در پی سفر رئیسی به آذربایجان شرقی استاندار خواستار شد؛

ضرورت توجه به پروژه‌های از یاد رفته اقتصادی -فرهنگی استان

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۸۳۰۹

استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم کلنگ زنی وجود ندارد، گفت: تلاش می‌کنیم پروژه‌های مهمی که در حوزه‌های مختلف اقتصادی، کشاورزی، صنعتی و معدنی از یاد رفته و یا به دلیل کمبود منابع دچار مشکل شده‌اند، در سفر ریاست جمهوری به استان مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، عابدین خرّم در جمع خبرنگاران با اشاره به مهم‌ترین اهداف سفر ریاست جمهوری و هیأت دولت به استان، اظهار کرد: با توجه به اینکه منابع دولت محدود است و باید هدفمند هزینه شود بنابراین پروژه‌هایی که از مطالبات مردم بوده و مشکلات اساسی مردم با آن گره خورده مورد توجه قرار گیرد.

خرّم گفت: در حوزه آب، ۹ سد بزرگ در استان سال‌های سال است که نیمه تمام مانده که باید آبگیری شود و پایاب این سدها تاثیر مستقیم در کشاورزی و راندمان تولید در عرصه کشاورزی دارد که یکی از مطالبات مردمی در این سفر است.

وی ادامه داد: در حوزه راه نیز با وجود اینکه راه‌های آذربایجان شرقی یکی از شاهراه‌های اساسی کشور بوده و در کریدور شرق به غرب و جاده ابریشم قرار گرفته است، جاده‌های استان اعم از آزاده راه‌ها، بزرگ راه ها و جاده های روستایی عموما دچار مشکلات اساسی هستند که همه آنها مورد مطالعه قرار گرفته و از مطالبات دیگر این سفر است.

استاندار آذربایجان شرقی یادآور شد: همچنین راه آهن تبریز- میانه باید به شبکه اصلی وصل شود تا مدت زمان سفر کاهش یابد.

وی ادامه داد: برای تمام پروژه‌هایی که بالای ۵۰ درصد پیشرفت داشته و سالهای سال مانده‌اند همگی تجمیع، پیش بینی و منابعی در نظر گرفته شده تا با عنایت دولت عدالت محور و عدالت پیشه بتوانیم طی دوسال به شکوفایی قابل قبولی در حوزه‌های مختلف برسیم.

خرّم افزود: در این سفر برای تکمیل پروژه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی از جمله مجموعه مقبره الشعرا، ورزشگاه یادگار امام و تمام ورزشگاه‌های نیمه تمام استان منابعی در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص احیای دریاچه ارومیه نیز گفت: پروژه ای که از سد کانسی برای دریاچه در نظر گرفته شده ۹۵ درصد پیشرفت دارد که با توجه به سفر اخیر رئیس جمهور به استان آذربایجان غربی و بازدید از دریاچه ارومیه امیدواریم در مدت کوتاه آب این سد به دریاچه ارومیه که از اصلی ترین دغدغه های مردم کشور است، جاری شود.

 وی ادامه داد: رئیس جمهور روز پنج شنبه با استقبال نماینده ولی فقیه و مسئولان شورای تامین استان وارد تبریز شده و با اقشار مختلف مردم و نخبگان استان دیدار داشته و در جلسه شورای اداری استان شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز