خبرگزاری کار ایران

رئیس حوزه قضایی بشاریات:

اختلاف کشاورزان هزارجلفا در آبیک پس از چند دهه حل شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۹۸۲

رئیس حوزه قضایی بشاریات از حل و فصل اختلاف کشاورزان در زمینه توزیع حق آبه در روستای هزار جلفا پس از چند دهه خبر داد.

به گزارش ایلنا، رضا محمدی دستجردکی گفت: نحوه تقسیم حق‌آبه کشاورزی، اختلاف نظر در حد و مرز زمین‌های کشاورزی و راه دسترسی به مزارع و باغات از مهم‌ترین مشکلات روستاها است که این اختلاف نظرها در برخی از موارد به درگیری و نزاع دسته جمعی منتهی می‌شود.

رئیس حوزه قضایی بشاریات ادامه داد: به همین منظور باید با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و قضایی و همراهی معتمدین و ریش سفیدان روستاها برای حل این مشکلات اقدام کرد تا ضمن جلوگیری از ورود پرونده‌های جدید به مجموعه قضایی زمینه صلح و سازش در روستاها را فراهم کرد.

وی عنوان کرد: روستای هزار جلفا در بخش بشاریات شهرستان آبیک ظرفیت خوبی در حوزه کشاورزی داشته و نقش موثری در توسعه اقتصادی بخش و شهرستان دارد.

این مقام قضایی استان بیان کرد: معضلی که پیش از انقلاب دامنگیر این روستا بوده اختلاف نظر بر سر حق‌آبه بین کشاورزان بود که در سال‌های اخیر با افزایش تنش‌ها به درگیری و نزاع دسته جمعی ختم شده است.

وی افزود: به همین منظور در راستای جلوگیری از تضییع حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم و حل و فصل اختلافات از طریق مصالحه و سازش ضمن دعوت از بخشدار بشاریات، طرفین دعوی، معتمدین و مسئولین محلی بخش جلسه‌ای خارج از وقت اداری تشکیل و پیشنهادات طرفین بررسی شد و نهایتا پس از 4 ساعت بحث و گفت‌وگو، طرفین در خصوص نحوه استفاده از حق‌آبه توافق کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز