خبرگزاری کار ایران

مانور سراسری روز ایمنی در لرستان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۰۹۸

به مناسبت هفتم مهرماه روز آتش نشانی و ایمنی، مانور ایمنی و حفاظت محیط کار با هدف رفع نقاط حادثه خیز در کارگاه‌های تولیدی در واحدهای اقتصادی لرستان برگزار شد.

به گزارش ایلنا ، سید فرهاد ناصری نیا در حاشیه  مانور ایمنی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به مناسبت فرارسیدن هفتم مهرماه روز ملی آتش نشانی و ایمنی مانور ایمنی و بازرسی از کارگاه‌های پرخطر استان ،همزمان با سراسر کشور برگزار و مواردی در خصوص حفاظت فنی و بهداشت کار واحد‌های تولیدی، اقتصادی و کارگاهی مورد بررسی قرار گرفتند.

وی افزود: همکاران حوزه بازرسی کار در این برنامه به منظور بازدید از طرح‌های ساختمانی با هماهنگی شهرداری استان و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان، به انجام بازرسی از کارگاه‌های پرخطر پرداختند. 

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت:اعضای کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار واحد‌های اقتصادی و تولیدی نیز با حضور در این مانور با شناسایی نواقص غیر ایمن، اقدامات مربوط به رفع نواقص احتمالی را انجام دادند.

ناصری نیا افزود: نظارت بر حسن اجرای مقررات حفاظت فنی و بهداشت کار و صیانت نیروی انسانی و منابع مادی کشور در این کارگاه‌ها و همچنین پیشگیری از حوادث و بیماری‌های ناشی از کار حفظ و ارتقای سلامتی کارگران و سالم سازی محیط کار از اهداف تشکیل کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار در کارگاه‌های کشور است.

وی با اشاره به مخاطرات و حوادث ناشی از کار در برخی واحدهای صنعتی و ساختمانی ، اظهار داشت : هدف از برگزاری مانور ایمنی ترویج و نمایش ارتقاء سطح ایمنی و آمادگی عوامل ایمنی و بهداشت کار در محیط های کارگری می باشد تا عوامل حادثه خیز محیطهای کار شناسایی و در رفع آنها اقدام شود.

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه بروز حوادثی که منجر به جرح و یا فوت کارگران می شود تبعات اجتماعی جبران‌ناپذیری برای خانواده فرد حادثه دیده خواهد داشت ، تصریح کرد :  لازم است بطور جد ملاحظات ایمنی را با حساسیت مضاعف و با امنیت فضای کسب و کار و کاهش عوامل تهدیدزا رصد و پیگیری گردد تا نیروی انسانی با سلامت کامل در محیط کار مشغول بکار باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز