خبرگزاری کار ایران

معاون اداره‌کل کار استان:

حوادث کارگری در قزوین 20 درصد کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۶۸۱

معاون روابط کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با اشاره به فراهم کردن مقدمات اطلس ایمنی کار در استان و نظارت‌ها و بازرسی‌ها گفت: در گام اول شناسایی کارگاه‌های پرخطر و کانون‌های پرحوادث استان صورت گرفته و نتایج مثبتی از جمله کاهش 20 درصد حوادث اتفاق افتاده و 50 درصد حوادث منجر به فوت و قطع عضو در هشت ماه نخست سال‌جاری حاصل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سیدجلیل حسینی با اشاره به حوزه‌های مختلف این معاونت اظهار کرد: در هشت ماه نخست سال‌جاری 3 هزار و 606 دادخواست کارگری و کارفرمایی در هیأت‌های تشخیص صادر و رسیدگی شد؛ همچنین در هیأت‌های حل اختلاف به یک‌هزار و 250 پرونده رسیدگی شده است.

معاون روابط کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین ادامه داد: آراء صادره از سوی معاونت روابط کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در مراجع حل اختلاف شامل 32 درصد سازشی بین کارگر و کارفرما بوده و نسبت صدور آراء بسیار بالا بوده است که از 3 هزار و 606 پرونده صادرشده بیش از 90 درصد منتهی به صدور رأی شده است.

وی بیان کرد: باوجود اینکه زمان رسیدگی به پرونده‌ها در گذشته در استان قزوین بالا بود، این زمان‌ توسط مراجع حل اختلاف در سال‌جاری بسیار کاهش یافته است.

حسینی ادامه داد: یکی از وظایف حوزه روابط کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه آموزش‌های لازم به جامعه کارگری و کارفرمایی با هدف توانمندسازی و آگاهی بخشی، دانش‌افزایی و ارتقای سطح سواد است و در این راستا یک‌هزار نفر ساعت در مراجع حل اختلاف در هشت ماه نخست سال‌جاری در این زمینه از آموزش‌ها بهره‌مند شده‌اند؛ همچنین در حوزه ایمنی کارگران به 300 نفر ساعت آموزش ارائه شده است.

 وی تصریح کرد: در حال حاضر پرونده‌های مربوط به صورت الکترونیکی در سامانه جامع ابلاغ و تشکیل می‌شود که الکترونیکی بودن سامانه در شفافیت، سلامت و سرعت رسیدگی‌ به پرونده‌ها بسیار موثر بوده است.

این مسئول یادآور شد: در حوزه بازرسی کار و صیانت از نیروی انسانی و منابع مادی کشور، نسبت به بازرسی از بنگاه‌های اقتصادی استان قزوین از جمله 3 هزار واحد صنعتی، 5 هزار واحد کشاورزی، بیش از 50 هزار واحد صنفی توسط 15 نفر بازرس اقدام می‌کنیم.

وی عنوان کرد: در هشت ماه نخست سال‌جاری 6 هزار و 143 مورد بازرسی از کارگاه‌ها صورت گرفته و در تعیین صلاحیت‌های ایمنی نیز 53 شرکت پیمانکاری را تأیید صلاحیت ایمنی کرده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز