خبرگزاری کار ایران

مدیرکل انتقال خون استان اعلام کرد؛

ذخیره خون استان مرکزی تنها برای 5 روز پاسخگو است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۴۶۰

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی با اعلام این خبر که موجودی ذخیره انتقال خون این استان تنها برای 5 روز پاسخگو است، گفت: در این رابطه نیاز است اهداءکنندگان برای جلوگیری از کمبود خون، به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

به گزارش ایلنا، ریتا ظهیری افزود: مهمترین علت کم شدن اهداء خوان توسط مردم و در نتیجه کاهش ذخیره خون در استان، مسافرت تابستانه مردم، سفر اربعین و شرایط فصلی بازگشایی مدارس و مشغله خانواده‌ها است.

وی ادامه داد: همچنین از دیگر دلایل کاهش ذخیره خون در استان مرکزی، از یک سو افزایش شمار جراحی‌های غیراورژانس در فصل تابستان و از سوی دیگر افزایش مصرف ذخیره خون برای این عمل‌های جراحی است.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی اظهار داشت: انتقال خون استان از ابتدای سال جاری تاکنون به 100 درصد نیاز تأمین خون برای بیماران بستری در بیمارستان‌های استان پاسخ داده و در این شرایط انتظار می‌رود با مراجعه مردم برای اهدای خون، بیماران نیازمند نگران نباشند.

ظهیری در فرایند اهدای خون، همواره تعدادی از مراجعه‌کنندگان معاف از اهدای خون شناخته می‌شوند، تصریح کرد: این افراد به علت انجام تتو، خالکوبی، حجامت و جراحی‌های کوچک و همچنین به دلیل ابتلا به بیماری‌های عفونی، از اهدای خون معاف می‌شوند.

وی بیان داشت: در نیمه نخست سال جاری 1690 نفر در استان مرکزی از فرایند اهدای خون معاف شدند، در صورتی که اگر این افراد معاف از اهدای خون نبودند، می‌توانستند 5000 فرآورده خونی اهدا کنند و یاری‌رسان بیماران نیازمند باشند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز