خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان:

معدن‌داران مرکزی نسبت به پرداخت سهم یک‌درصدی خود اقدام کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۷۲۹۳

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی با تأکید بر اینکه معدن‌داران این استان نسبت به پرداخت سهم یک‌درصدی خود اقدام کنند، گفت: در برنامه ششم توسعه یک ظرفیت قانونی وجود دارد که جزء 5 بند الف ماده 43 است.

به گزارش ایلنا، نوربخش عسکری افزود: بر اساس این ظرفیت قانونی معدن‌داران باید تا یک درصد از فروش حاصل از معادن را برای جبران خسارت‌ها و آسیب‌های عمومی منطقه درگیر، حوزه معادن و تامین زیرساخت‌ها پرداخت کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه این ظرفیت قانونی تاکنون در استان مرکزی پرداختی نداشته و مغفول مانده است. این در حالی است که بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، پرداخت این سهم، الزامی بوده و یک تکلیف قانونی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی اظهار داشت: شورای توسعه و برنامه‌ریزی، شورای معادن و ستاد درآمد استان مرکزی به دنبال عملیاتی کردن این موضوع هستند تا بتوانند بخشی از آسیب‌ها را جبران کند.

عسکری تصریح کرد: 632 فقره معدن دارای پروانه بهره‌برداری با ظرفیت استخراج 29 میلیون و 550 هزار تن و ذخیره قطعی 2 میلیون و 748 هزار تن با میزان سرمایه‌گذاری 8624 میلیارد ریال در استان مرکزی فعال است و حدود 4904 نفر نیز در این بخش اشتغال دارند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز