خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

با تکمیل شبکه‌های پایاب سدهای لرستان یک هزار هکتار از ارضی استان آبی خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۴۹۷۹

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای لرستان گفت: با تکمیل شبکه‌های پایاب سدهای لرستان یک هزار هکتار از ارضی استان آبی خواهد شد.

دایوش حسن‌نژاد در گفت‌وگو با ایلنای لرستان اظهار کرد: ده شبکه پایاب در سدهای لرستان داریم که با تکمیل این شبکه‌های پایاب یک هزار هکتار از ارضی استان آبی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای لرستان گفت: در سالجاری با توجه به اعتبارات خوبی که برای شبکه‌های در دست اقدام تخصیص داده شد، اقدامات مناسبی به انجام رسید. به عنوان مثال در سد مروک ۳۳۰۰ هکتار از اراضی هدف مشروب می‌شوند و در سفر دوم هیات دولت به لرستان افتتاح خواهد شد.

حسن‌نژاد اضافه کرد: در سدهای کمندان ۶۵۰ هکتار، حوضیان ۱۰۰۰ هکتار و ایوشان ۱۵۰۰ هکتار آماده شده است.

وی بیان کرد: در مجموع ۶۴۵۰ هکتار از اراضی پایین دست سدهای لرستان آماده آب‌اندازی است و همه این تلاش‌ ظرف یک سال گذشته انجام شده تا براساس برنامه زمان‌بندی تکمیل شوند.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای لرستان در خصوص ایستگاه‌های پمپاژ در استان گفت: در حال حاضر پنج ایستگاه پمپاژ داریم که دو مورد از آنها تکمیل و برای اجرای شبکه‌های آن با مشکل اعتباری برخورد کردیم اما هم‌اکنون آماده هستند.

حسن‌نژاد با بیان اینکه در شهرستان پلدختر سه ایستگاه پمپاژ وجود دارد که در اثر سیل ۹۸ آسیب دیدند، اضافه کرد: این ایستگاه‌ها جایدر، چم‌مهر و واشیان هستند که ۱۵۰۰ هکتار از جایدر آماده آب‌اندازی است و اعتبارات خوبی هم برای واشیان پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز