خبرگزاری کار ایران

طرح تفصیلی یزد با ملاحظات فعلی شهر تدوین می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۲۰۹

محدوده و حریم شهر باید بطور کامل مشخص باشد

رئیس شورای شهر یزد با بیان اینکه طرح تفصیلی یزد با ملاحظات فعلی شهر یزد تدوین می شود گفت: اولویت های فعلی و نیازهای آینده شهر یزد باید در طرح تفصیلی و جامع شهر دیده شود اما متاسفانه در حال حاضر اینگونه نیست و این طرح برای سال‌های قبل است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، عزیزالله سیفی در نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد، اظهار داشت: بازنگری در طرح جامع و طرح تفصیلی شهر باید به صورت مستمر مورد توجه قرار گیرد و طرح فعلی بیش از ۱۵ سال از زمان نوشتن آن گذشته است و در این طرح باید همه نیازهای شهر دیده شود که متاسفانه اینگونه نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشکر از حضور مردم در تشییع مرحوم مرتضی شایق؛ عضو سابق شورای اسلامی شهر یزد، ادامه داد: مرحوم شایق همه عمر خود را در مسئولیت هایی که داشت در راه خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران صرف کرد.

رئیس شورای شهر یزد همچنین در ادامه در خصوص روز مسجد گفت: مسجد محلی برای تجمع و گردهمایی مردم کارکرد های فراوانی را دارد و تا زمانیکه این حضور و گردهمایی مردم در صحنه ها تداوم داشتنه باشد دشمنان نمی توانند هیچ کاری از پیش ببرند.

سیفی در پایان با اشاره به درخواست مردم منطقه اسکان برای نصب پل عابر پیاده جنب میدان صنعت روبروی سازمان حمل و نقل یزد ، اظهار داشت: هر کجا نیاز و ضروری بود نصب پل عابر پیاده تسریع شود تا مشکل مردم رفع گردد.

عضو شورای اسلامی شهر یزد نیز در این نشست گفت: لزوم بازنگری در طرح جامع طرح تفصیلی شهر باید مورد توجه قرار گیرد و محدوده و حریم شهر بطور کامل مشخص گردد چون اگر بخواهیم جلوی ساخت و و سازهای غیر مجاز را بگیریم باید طرح جامع شهر یزد دراولویت قرار گیرد.

محمد مهدی نیکو نژاد افزود: طرح تفصیلی فعلی برای سال ۱۳۷۰ است و مدت طرح نیز ده ساله بوده همچنین طرح بعدی نیز توسط مشاوری که یزدی نبوده تهیه شده و در سال ۱۳۹۶ به تصویب رسیده است.

وی ادامه داد: الان که در سال ۱۴۰۲ قرار داریم در مورد طرح جامعی صحبت می شود که ۱۵ سال از زمان آن گذشته است و نمی شود با این طرح برای شهر تصمیم گرفت و نیازهای شهر در نظر گرفته نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: مشاور طرح جدید هنوز کاری انجام نداده و در حالیکه نیاز به دقت و حضور فیزیکی و همچنین در نظر گرفتن نیازهای شهر است اما اینگونه نیست و مشاور طرح تفصیلی غیر بومی بوده و اصلا از یزد اطلاعی ندارد.

نیکونژاد افزود: طرح جامع و تفصیلی شهر یزد نیازمند بازنگری جدی است و در حال حاضر نمی تواند نیازهای فعلی و آتی شهر را پوشش دهد همچنین مبنای طرح تفصیلی باید مشخص کردن جزئیات باشد.

وی ادامه داد: تا الان هیچ کمیته ای متشکل از نمایندگان شورا و شهرداری و مسکن و شهرسازی با محوریت شهرداری و استانداری تشکیل نشده و کسی‌که طرح جامع و تفصیلی را می نویسد اصلا از دغدغه های شورا خبر ندارد لذا درخواست داریم کمیته ای مشترک و فنی تشکیل و این موارد بررسی شود.

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: مناطقی در یزد زیر سه هزار نفر و برخی مناطق بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که پارکینگ درون محله ای در جاهایی که پارکینگ پیش بینی شده نیاز است و برخی از نقاطی که بحرانی است اصلا پارکینگ دیده نشده که در این مورد زنگ خطری است که باید از الان برنامه ریزی شود.

فخرالسادات خامسی عضو شورای اسلامی شهر یزد نیز در این نشست گفت: انتخاب مشاور معلوم نیست بر چه اساسی است و اصلا برای شورا هم معلوم نیست ما بعنوان عضو شورا هیچ دسترسی به مشاور طرح تفصیلی نداریم.

ابوالقاسم محی الدینی شهردار یزد نیز در این نشست گفت: قصه پرغصه اینکه سازمان دیگری برای شهرداری تصمیم گرفته و مشاور انتخاب می کند و شهرداری باید اجرا کند همچنین آنها معتقدند مشاور باید غیر بومی باشد تا منافعی نداشته باشد لذا افردی را انتخاب می کنند که هیچ ارتباطی با یزد ندارند و ما هم قبول داریم که این روال صحیح نیست و باید طرحی را اجرا کنیم که هیچ دخالتی در آن نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز