خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری استان:

قانون حدنگار ورودی پرونده‌های قضایی قزوین را کاهش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۷۷۲۵

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین با اشاره به تصرفات غیرقانونی حریم بستر رودخانه‌ها گفت: اجرای قانون حدنگار هم حقوق دولت را تامین می‌کند و هم از تصرفات غیرقانونی پیشگیری کرده و در نهایت منجر به کاهش ورود پرونده به دستگاه قضایی می‌شود.

به گزارش ایلنا، علی فولیان در چهارمین جلسه کارگروه املاک و مستندسازی شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: در تصمیم‌گیری‌ها، اجزا، ارکان و ساختار دستگاه‌ها باید به گونه‌ای عمل شود که با حفظ امانتداری از هرگونه تضییع اموالِ تحت اختیار دولتی پیشگیری شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین ادامه داد: یکی از بهترین روش‌های صیانت از اموال، تعیین تکلیف اموال است؛ شناسنامه‌دار کردن اموال؛ گام مثبتی به منظور در امان ماندن اموال از رفتارهای مجرمانه است.

وی اضافه کرد: قانون جامع حدنگار این امکان و فرصت را فراهم می‌آورد تا دستگاه‌ها با ارائه تمام مستندات و اطلاعات توصیفی اموال و املاک خود به اداره کل ثبت اسناد و املاک؛ مقدمات اجرای این قانون و سنددار شدن اراضی و املاک تحت اختیار خود را فراهم آورند.

این مقام قضایی استان با اشاره به روند رو به رشد اجرای قانون حدنگار در استان، اضافه کرد: بر اساس قانون؛ بستر رودخانه‌ها و مجاری‌آبی جزء ثروت‌های عمومی و انفال بوده و حسب قانون باید سند مالکیت به نمایندگی از دولت به نام وزارت نیرو صادر شود.

وی با تصریح بر اینکه سنددار کردن بستر رودخانه‌ها گامی مهم برای مقابله با زمین‌خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز است و لازم است روند سنددار شدن تمام رودخانه‌های استان به مساحت 11 هزار هکتار تسریع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز