خبرگزاری کار ایران

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان:

شاهد ترک فعل گسترده مدیران در حوزه معادن هستیم/هیچ کس پاسخگوی تخلف نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۶۰۵۲

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: واحدهای ضایعاتی به راحتی اموال مسروقه را در قبال فروش مواد مخدر خریداری می‌کنند و سارقان نیز بدون دغدغه تبدیل اموال مسروقه فعالیت می‌کنند و برای حل این مشکل مشخص شدن متولی واحد ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی فولیان در پنجمین جلسه کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه و سومین کمیسیون جرایم خاص که عصر امروز در سالن جلسات دادسرا برگزار شد، گفت: امنیت مقوله‌ای چند بعدی است و نباید تمام نگاه‌ها به پلیس باشد و لازم است افراد و نهادهای دولتی نسبت به نگهداری از اموال خود دقت لازم داشته باشند.  

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین ادامه داد: سرقت بخش اعظم پرونده‌ها را تشکیل می‌دهد و باید در ایام نوروز

این مقام قضایی استان قزوین افزود: نظارت بر مال‌خران و واحدهایی که جاذبه ارتکاب جرم و سرقت هستند باید به صورت مداوم و مستمر مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی عنوان کرد: جدیتی در دستگاه‌های اجرایی برای ساماندهی مالخران وجود ندارد و بیش از پنج تا شش اتحادیه مجوز ضایعات صادر می‌کنند و همین تعدد مراکز صدور مجوز به افزایش و تشدید جرم سرقت و ناامنی منجر می‌شود، ضمن اینکه نظارت درستی وجود ندارد و عدم هماهنگی‌ها را هم شاهد هستیم.

فولیان اظهار کرد: ناامن سازی مراکز خرید و فروش اموال مسروقه در ایام تعطیلات باید مد نظر قرار گیرد.

وی سپس با بیان اینکه برای کاهش حوادث چهارشنبه پایان سال، صرفا اقدامات سلبی پاسخگو نیست، ادامه داد: ما مخالف شادی مردم نیستیم و شادی حق مسلم افراد است و از این رو باید برای چهارشنبه پایان سال مکان‌هایی برای برگزاری جشن فراهم شود و پلیس هم باید مراقبت کند تا از ادوات مجاز استفاده شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین بیان کرد: باتوجه به وظیفه شهرداری، این نهاد باید شرایط لازم را برای نورافشانی و جشن در چهارشنبه پایان سال فراهم کند.

وی گفت: بدون تعارف، یکی از مصادیق ترک فعل مدیران، معادن استان هستند، معادنی که قرار بود با یک درصد از درآمد خود باعث عمران و آبادانی شوند اجازه تنفس را از مردم گرفته‌اند و شاهد ترک فعل گسترده در این حوزه هستیم.

این مقام قضایی استان عنوان کرد: برداشت غیراصولی، برداشت مازاد از پروانه، تصرف غیر قانونی در بستر رودخانه‌ها، تخریب جاده‌های روستایی از تخلفاتی هستند که توسط معادن انجام می‌شود و هیچ کسی پاسخگو نیست.

وی بیان کرد: حقوق عامه مصادیق متعددی دارد که اگر دستگاه متولی قانون را خوب اجرا کند نوبت به احیای آن نخواهد رسید و هرگونه ترک فعل ناقص حقوق عامه بوده و قابل برخورد است؛ البته ساختار کافی برای تصمیمگیری در حوزه معادن نداریم و باید ساختاری برای بررسی وضعیت معادن تشکیل شده و معادن متخلف شناسایی و مطابق قانون با آن‌ها برخورد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز