خبرگزاری کار ایران

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان:

طرح ویژه پیشگیری از وقوع جرم برای چهارشنبه سوری در قزوین اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۴۴۸۷

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: هر سال در چهارشنبه پایان سال شاهد خسارات مختلفی هستیم و از این رو کاهش این آسیب‌ها به برنامه ریزی نیاز دارد و از معاونت پیشگیری از وقوع جرم هم طرحی را پیش‌بینی کرده که به نهادهای مختلف ابلاغ می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی فولیان در ششمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم که صبح امروز در سالن جلسات دادگستری کل استان برگزار شد، گفت: در گذشته در مقابله با جرم دو رویکرد بازپروری و سزادهی وجود داشت و در آن‌ها واکنش‌ها پس از وقوع جرم بود که با شکست مواجه شدند؛ بنابراین رویکرد پیشگیری از وقوع جرم شکل گرفت که امروز مهترین و کارآمدترین مورد در مقابله با بزه کاری است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین ادامه داد: اگر برنامه‌های پیشگیرانه خوب اجرا شوند ضمن اینکه از جرم پیشگیری می‌شود بلکه به ارتقای امنیت، نظم و توسعه پایدار در جامعه کمک می‌کند و از لحاظ اقتصادی هم قابل توجیه‌تر است.

وی بیان کرد: برای اجرای بهینه و موثر برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم به همکاری رسمی و غیررسمی نهادهای مختلف و آحاد مردم جامعه نیاز داریم و همکاری نهادها به کاهش ۱۰ درصدی جرم در سال کمک می‌کند

این مقام قضایی استان افزود: اگر مدیران وظایف قانونی خود را صحیح و قانونمدارانه انجام دهند شاهد کاهش قابل توجه جرایم خواهیم بود.

وی  با اشاره به ضرورت برنامه ریزی برای چهارشنبه پایان سال عنوان کرد: داشتن برنامه ریزی و هماهنگی بین دستگاه‌ها برای مدیریت چهارشنبه پایان سال ضرورت دارد.

فولیان اظهار کرد: در سطح کشور مصدومان در سال ۹۸ هزار و ۴۹۸ مورد بوده به هزار و ۸۹۴ مورد رسیده و تعداد فوتی‌ها در سال ۹۸ هشت نفر بود که در سال ۹۹ به ۹ نفر رسیده، در سال ۹۸ تعداد ۳۱۸ و در سال ۹۹ تعداد ۱۳۱ نفر دچار سوختگی شدند که بیشترین میزان هم در تهران آذربایجان شرقی و کرمانشاه بوده‌اند.

فولیان گفت: اصحاب رسانه می‌توانند در کاهش خسارات چهارشنبه سوری تاثیرگذار باشند  و تولید و انتشار محتوا در این حوزه ضرورت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز