خبرگزاری کار ایران

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان:

هیچ گونه سهل انگاری در لایروبی رودخانه‌های قزوین پذیرفتنی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۸۲۷

سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: هیچ حجتی برای هیچ مدیری در راستای رفع موانع انتقال آب در مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌ها وجود ندارد و در صورت سهل انگاری و بروز خسارت، مدیران ادارات متولی امر را تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی فولیان طی بازدید از مسیرهای لایروبی رودخانه‌های استان گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل بارشی برای جلوگیری از وقوع سیل و پیشگیری از وقوع جرم و حوادث ناشی از آن عملیات لایروبی در حال انجام است.

سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین ادامه داد: لایروبی رودخانه‌ها یکی از مسایلی است که به هنگام بارش باران می‌تواند خطر جاری شدن سیلاب را کاهش دهد و از خسارت‌های مالی و جانی نیز بکاهد.

وی خاطرنشان کرد: در بستر فعال رودخانه‌ها نباید هیچ مانعی اعم از ساخت و ساز و نخاله‌های ساختمانی و دیوار و درختی وجود داشته باشد، مسیر آبراه باید باز باشد و مشکلات موجود در این خصوص باید در اسرع وقت برطرف شود.

این مقام قضایی استان قزوین عنوان کرد: هر مانعی که در مسیر رودخانه است باید تبصره 4 ماده 2 قانون توزیع عادلانه آب در خصوص آن اعمال شود و اگر فردی در این خصوص مخالفت کرد با نظارت دادستانی و حضور نیروی انتظامی بلافاصله باید نسبت به رفع مانع در مسیر فعال رودخانه‌ها اقدام و گزارش اقدامات انجام گرفته نیز ارسال شود.

فولیان گفت: با توجه به اینکه افرادی سودجو نسبت به تخلیه پسماند‌ها و نخاله‌های ساختمانی در حریم و بستر رودخانه با انگیزه‌های مختلف ازجمله تصاحب حریم و بستر و رهایی از نخاله‌ها اقدام کرده بودند و با توجه به اینکه این امر پیامد‌های زیست محیطی و خطرات جانی و مالی ناشی از وقوع سیل را  به دنبال خواهد داشت، لذا پس از اطلاع از موضوع دستورات قضایی لازم جهت جمع آوری نخاله‌ها و شناسایی متهمان صادر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز