خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان جنوبی:

توجه به رونق زیرساخت‌های معدنی استان امری ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۳۶۱۵

استاندار خراسان جنوبی گفت: توسعه معادن و صنایع معدنی استان منوط به این است که زیرساخت‌هایی لازم برای اکتشاف و پی جویی پهنه‌های معدنی و بهره برداری از معادن تامین شود.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت روز شنبه درباره نتایج نشست با مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: تامین آب، برق، راه و دیگر زیرساخت‌های لازم به توسعه معادن و صنایع معدنی استان می‌انجامد.

وی افزود: در این دیدار پس از بحث و تبادل نظر در مورد نیاز آب و برق واحدهای معدنی واقع در شهرستان‌های استان، مقرر شد شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران این موضوع را با محوریت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) پیگیری کند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی بالقوه این استان اظهار داشت: خراسان جنوبی به لحاظ تعدد و تنوع واحدهای معدنی، جزو استان‌های بنام و دارای رتبه است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی، بهشت معادن کشور نام گرفته، گفت: ظرفیت‌های معدنی مهمترین مزیت استان در مسیر توسعه است.

قناعت با بیان اینکه طی چند سال اخیر، اقدامات خوبی در راستای شکوفایی و رونق معادن استان شروع شده، تصریح کرد: استفاده بهینه از معادن موجود، منوط به این است که زیرساخت‌های لازم برای اکتشاف و پی جویی پهنه‌های معدنی و بهره برداری از معادن تامین شود.

وی افزود: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از سال ۹۵ به بعد در خراسان جنوبی، اقدامات ارزنده‌ای انجام داده و مهمترین کار در حوزه معادن استان در سفر اول رئیس جمهور و با تامین اعتبار طرح تحول زمین شناسی انجام شد.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح، ذخایر معدنی جدید در استان کشف شد که رونق ظرفیت‌های معدنی را به همراه داشته است.

وی گفت: یکی از اقدامات شرکت تهیه و تولید مواد معدنی در خراسان جنوبی تامین برق معادن شاهکوه با مشارکت توانیر است که فرصت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در نهبندان است و درخواست استان که در این جلسه هم مطرح شد، تسریع در روند اتمام طرح است که با موافقت شرکت همراه شد.

قناعت با اشاره به مشارکت ایمیدرو در اجرای پست ۴۰۰ کیلو ولت نهبندان گفت: این طرح در قالب تفاهم نامه‌ای با مشارکت توانیر، ایمیدرو، شرکت شهرک‌های صنعتی و استانداری خراسان جنوبی در حال انجام است.

وی ادامه داد: با استفاده از تجربه موفقی که در نهبندان رقم خورد، از شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران که از شرکت‌های تابعه ایمیدرو و وزارت صمت است، خواستیم مشابه آنچه در نهبندان صورت گرفته در دیگر مناطق معدنی استان هم انجام شود.

استاندار خراسان جنوبی از سرمایه‌گذاری‌های جدید ایمیدرو در تامین زیرساخت‌های معدنی استان خبر داد و گفت: با استفاده از ظرفیت ایمیدرو می‌توان برق و آب مورد نیاز معادن طلای هیرد در شهرستان خوسف را تامین کرد.

وی افزود: موضوع بهره برداری و استحصال معدن طلای خونیک در اختیار شرکت تهیه و تولید مواد معدنی است که در این دیدار بر تسریع در روند استحصال تاکید شد.

قناعت گفت: تامین آب و ایجاد خطوط انتقال آب به معادن طلای قلعه زری در شهرستان خوسف نیز از مطالبات مطرح شده در این دیدار بود و ضمن تشکر از اقدامات شرکت تهیه و تولید مواد معدنی در راستای مسئولیت‌ اجتماعی خود در استان بر توسعه این اقدامات به منظور رفع نیازمندی‌های موجود تاکید و با قول مساعد مدیرعامل شرکت همراه شد.

وی تصریح کرد: با تامین زیرساخت‌ها، فرصت بیشتری برای توسعه سرمایه‌ گذاری در حوزه معادن فراهم می‌شود و امیدواریم با ورود این شرکت به عنوان نماینده دولت و وزارت صمت به تامین زیرساخت‌های معدنی، شاهد رونق بیشتر معادن استان باشیم.

این نشست با همراهی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در تهران برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز