خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

آغاز ساماندهی بازار مسکن در یزد / پلمب مشاوران املاک متخلف

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۳۵۸۶

معاون عمرانی استاندار یزد از فعالیت جدی گشت‌های نظارتی حوزه مسکن در راستای برخورد با اخلالگران حوزه مسکن و اجاره بها در یزد خبر داد.

محمدجواد ابوالحسینی در گفت و گو با ایلنا با اشاره به برگزاری نشست‌های مختلف برای نظارت جدی بر بازار مسکن از جمله کنترل نرخ اجاره بها و معاملات ملکی در شهر جهانی یزد اظهار داشت: در طرح ساماندهی بازار مسکن در استان یزد با بنگاه‌های بدون مجوز و متخلف برخورد و مردم و بنگاه داران باید حتما برای انجام معامله کد رهگیری دریافت کنند.

وی با بیان اینکه طرح گشت‌های نظارتی برای ساماندهی بازار مسکن در استان یزد بیش از یک ماه است که  آغاز شده افزود: ۱۲۰ واحد مشاور املاک در شهر یزد که به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند شناسایی شده و در اسرع وقت با هماهنگی اصناف، دادستانی و اماکن پلمب می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: بقیه واحد‌های غیرمجاز نیز در اسرع وقت شناسایی و پلمب می‌شوند و از فعالیت غیرقانونی آن‌ها جلوگیری به عمل می‌آید.

معاون عمرانی استاندار تصریح کرد: در بازرسی‌ها و نظارت‌هایی که صورت گرفت، تخلفاتی مانند گرانفروشی، نداشتن پروانه کسب، عدم درج نرخ‌نامه، عدم ثبت کد رهگیری، عدم ثبت فاکتور و دریافت کمیسیون‌های خارج از عرف در برخی مشاوران املاک مشاهده شد.

وی با اشاره به شناسایی ۲۰ هزار واحد مسکونی خالی در استان نیز اظهار داشت: اداره کل امور مالیاتی برای صاحبان این واحد‌ها پیامک ارسال کرده و به آن‌ها خالی بودن واحد‌های مسکونی اعلام شده است.

ابوالحسینی با اشاره به فصل جابجایی مستاجران در یزد اضافه کرد: مردم به مشاوران املاکی مراجعه کنند که جواز کسب دارند و از تنظیم قرارداد با مشاوران املاک فاقد جواز کسب خودداری ورزند.

وی گفت: براساس مصوبه شورای عالی مسکن، قراردادهای اجاره سال گذشته با اعمال میزان افزایش مصوب، امسال باید تمدید شود و اگر مشاور املاکی از این مصوبه تخطی کند، به عنوان متخلف شناخته و آن واحد صنفی پلمب می‌شود.

وی با اشاره به جاذبه بازار سوداگری مسکن، خاطرنشان کرد: بعضی از مشاوران املاک در مناطق مختلف با تعیین قیمت به عامل تاثیرگذار در این بازار تبدیل شده‌اند و بعضا در مناطقی شاهد تبانی مشاوران املاک برای تعیین قیمت هستیم.

وی عنوان کرد: همچنین از دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی استان خواسته شده نسبت به شناسایی اخلالگران حوزه زمین و مسکن اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز