خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

مبارزه با علف‌های هرز در سطح بیش از ۲۳۱ هزار هکتار از اراضی لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۲۳۷۷

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان از مبارزه با علف‌های هرز در سطح بیش از ۲۳۱ هزار هکتار از اراضی استان خبر داد.

جهانبخش دولتشاه در گفت‌وگو با ایلنای لرستان اظهار کرد:  عملیات مبارزه با علف‌های هرز در سطح ۲۳۱ هزار و ۳۰۷ هکتار از اراضی زیر کشت گندم در استان انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در این راستا در شهرستان‌های خرم‌آباد در سطح ۵۱۵۶ هکتار مزارع گندم آبی و ۳۳ هزار و ۳۱۰ هکتار مزارع گندم دیم، بروجرد ۵۵۰۰ هکتار گندم آبی و ۸۹۲۰ هکتار گندم دیم، الیگودرز ۶۵۰۴ هکتار گندم آبی و ۳۱ هزار هکتار گندم دیم، ازنا ۱۳ هزار و ۷۵۵ هکتار گندم آبی و ۵۳۴۵ هکتار گندم دیم، دورود ۴۶۱۰ هکتار گندم آبی، ۳۹۴۰ هکتار گندم دیم، سلسله ۵۸۵۰ هکتار گندم آبی و ۶۹۰۰ هکتار گندم دیم، دلفان ۸۰۰ هکتار گندم آبی و ۲۸ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم دیم، پلدختر ۴۰۰۰ هکتار گندم آبی و ۱۳ هزار و ۶۷۰ هکتار گندم دیم با علف‌های هرز مبارزه شده است.

دولتشاه افزود: همچنین در شهرستان‌های کوهدشت در سطح ۷۶۶۴ هکتار مزارع گندم آبی و ۳۷ هزار و ۳۹۳ هکتار دیم، دوره ۵۱۰ هکتار گندم آبی و ۳۲۰۰ هکتار دیم و رومشکان ۵۳۰ هکتار گندم آبی و ۴۲۵۰ هکتار گندم دیم با علف‌های هرز مبارزه شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: همچنین در مزارع جو در سطح ۱۰۹ هزار و ۱۷۷ هکتار از زمین‌های زیر کشت استان با ۱۰۳ درصد افزایش نسبت به سال گذشته، مبارزه با علف‌های هرز انجام شده است.

وی تصریح کرد: در این زمینه در شهرستان خرم‌آباد در سطح ۳۰ هزار و ۸۷۲ هکتار، بروجرد ۱۰ هزار و ۳۹۵ هکتار، الیگودرز ۲۵۱۵ هکتار، ازنا ۸۰ هکتار، دورود ۲۱۹۰ هکتار، کوهدشت ۲۳ هزار و ۸۵۰ هکتار، رومشکان ۳۵۵۰ هکتار، دوره ۱۳ هزار و ۲۵۵ هکتار، دلفان ۱۵ هزار و ۷۰۰ هکتار و سلسله ۶۷۷۰ هکتار از اراضی زیر کشت جو با علف‌های هرز مبارزه شده است.

دولتشاه با اشاره به مبارزه با آفت زنگ زرد گندم در سطح ۹۹۶۳ هکتار در مزارع لرستان بیان کرد: همچنین با آفت سن در سطح ۱۱۴ هزار و ۵۳۵ هکتار از مزارع گندم در سطح استان مبارزه شده که نسبت به سال گذشته افزایش ۳۸ درصدی داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز