خبرگزاری کار ایران

سمپاشی ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه علیه علف‌های هرز

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۹۰۶

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه بر علیه علف‌های هرز پهن برگ و نازک برگ سمپاشی شده است.

ایلنا: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: با راهنمایی کار‌شناسان این سازمان تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه بر علیه علف‌های هرز پهن برگ و نازک برگ سمپاشی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه، افشین صفوی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در نهمین جلسه ستاد سن استان با اشاره به سمپاشی ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه بر علیه علف‌های هرز، گفت: طغیان علف‌های هرز بدلیل شرایط مناسب محیطی اتفاق افتاد اما با تلاش مجموعه سازمان جهاد کشاورزی و حمایت و همکاری استانداری تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه بر علیه علف‌های هرز پهن برگ و باریک برگ مبارزه شده است.

وی بر اهمیت مبارزه با آفت سن غلات در عملکرد و کیفیت محصول گندم تولیدی تاکید کرد و افزود: طبق آخرین اخبار در کل کشور ۲۱۵ هزار هکتار بر علیه این آفت سمپاشی شده است.

صفوی در ادامه عنوان کرد: تا امروز در ۱۱۵ هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه بر علیه آفت سن گندم مبارزه شیمیایی شده است و از این نظر استان کرمانشاه رکورد دار می‌باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: با توجه به مبارزه مناسب با سن مادر مرحله بعدی مبارزه بر علیه پوره سن، اقدامات ساده‌تر می‌شود.

وی در پایان افزود: تاکنون در ۲۳ هزار هکتار از مزارع جو بر علیه این آفت مبارزه شده همچنین برای صرفه جویی در هزینه‌ها مصرف توامان سموم سن گندم و علف‌های هرز به همراه ریز مغذی‌ها را توصیه می‌کنیم و خواستار مشاوره کشاورزان با کار‌شناسان جهت انتخاب نوع سم مناسب و میزان مصرف هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز