خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

کل نیاز لرستان در سال ۳۰۰ هزار تن گندم است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۵۹۶

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: این استان سالانه ۳۰۰ هزار تن گندم نیاز دارد.

به گزارش ایلنا، سید عماد شاهرخی در دیدار با بهره‌برداران و جمعی از کارکنان جهاد کشاورزی شهرستان سلسله به بارش‌های مناسب امسال اشاره کرد و اظهار کرد: بارش‌های مناسب باعث شد که ما در اراضی دیم در بعضی شهرستان‌ها در یک هکتار حدود ۶ تن برداشت و در اراضی آبی نیز تا ۱۱ تن برداشت داشته‌ باشیم.

وی افزود: کل نیاز استان در سال ۳۰۰ هزار تن گندم است، درحالی‌که امسال کف برداشت گندم در بدترین شرایط ۳۵۰ هزار تن است؛ یعنی ۵۰ هزار تن گندم مازاد در استان برداشت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه امنیت نظامی و دیپلماسی ما در گرو امنیت غذایی است، اضافه کرد: ما باید علاوه بر تأمین نیاز خودمان، نیاز همسایگان را هم تأمین کنیم.

شاهرخی به انجام کارهای بزرگ در دولت سیزدهم از جمله احداث گلخانه‌ها اشاره کرد و افزود: حجم کل گلخانه‌های استان تا قبل از دولت سیزدهم ۷۸ هکتار بود، درحالی‌که سال گذشته به‌تنهایی ۳۵ هکتار گلخانه احداث شد؛ برنامه ما برای امسال هم احداث ۳۵ تا ۴۰ هکتار است.

وی با اشاره به توسعه باغات در اراضی شیب‌دار، بیان کرد: سال گذشته ۵۰۰ هکتار از اراضی شیب‌دار به کشت باغی اختصاص داده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: در سال ۱۴۰۰، ادوات جهش تولید در دیمزارها ۷۸ دستگاه بود، درحالی‌که در سال زراعی جدید این رقم به ۲۳۰ دستگاه افزایش پیدا کرد.

شاهرخی با اشاره به اینکه ما به سمت کشاورزی علمی و اقتصادی حرکت می‌کنیم، گفت: از کشاورزان تقاضا داریم از آتش زدن کاه و کلش که به زمین و محیط‌زیست خسارت وارد می‌کند، خودداری کنند. آتش زدن کاه و کلش منسوخ شده زیرا با آتش زدن کاه و کلش میکرو ارگانیسم زمین از بین می‌رود و از طرفی این کار جرم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: کاه و کلش با خاک که مخلوط می‌شود تبدیل به کود شده و خاک را غنی می‌کند.

شاهرخی از کشاورزان خواست که موضوع بیمه را جدی بگیرند و نسبت به بیمه کردن اراضی کشاورزی و باغی خود اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز