خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد:

نظارت بر مراحل کاشت تا برداشت گندم با جدیت پیگیری شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۳۰۴

جلسه بررسی وضعیت کشت پائیزه با حضور رئیس سازمان، مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و دستگاه‌های وابسته و روسای مراکز خدمات جهاد کشاورزی دهستان‌ها در محل سالن جلسات شهید شاهی سازمان برگزار شد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گزارشی از وضعیت کشت پاییزه ارائه کرد و گفت: سال زراعی جاری در ۳۴هزار هکتار از اراضی استان بذر گندم و ۲۰ هزار و ۵۰۰ هکتار بذر جو کشت می‌شود.

به گزارش ایلنا، سید امیر رضوی بیان کرد: تاکنون در بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی آبی و دیم کشت گندم و حدود ۹ هزار هکتار کشت جو انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بر نظارت جدی مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و روسای مراکز خدمات جهاد کشاورزی به کشت و کار گندم تا مرحله برداشت تاکید کرد.

سید مجید موسوی با اشاره به وضعیت خوب کود در استان گفت: با توجه به تاکیدات انجام شده از سوی وزارت و موجودی انبار‌ها، کود بدون محدودیت و بر اساس نیاز خاک و نظر تحقیقات در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

وی همچنین به مواردی از جمله: توجه جدی به بیمه کشت پائیزه، پشتیبانی و تهیه و تدارک کشت با استفاده از منابع موجود بانکی، پیگیری جدی و نظارت بر کار مزارع تکثیر بذر در استان با محوریت سازمان تعاون روستایی، تامین ادوات الگویی کشت برای شهرستان‌ها، پیگیری امور مربوط به خسارت مزارع از سوی مراکز خدمات جهاد کشاورزی بر اساس سیکل کاری مشخص شده و اجرای برنامه آموزشی مورد نیاز بهره برداران به ویژه برای کشت غلات اشاره کرد.

رئیس سازمان علاوه بر کشت پائیزه به نکاتی دیگری از جمله: پیگیری امور مجتمع‌های تولیدی بر اساس تعهدات دریافت کنندگان زمین در مجتمع‌ها، اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار بر اساس سهمیه هر شهرستان، فعال شدن شرکت‌های تعاونی روستایی برای توزیع نهاده‌ها و نظارت بر تعرفه‌های خدمات رسانی ماشین آلات کشاورزی اشاره کرد.

همچنین از سوی دیگر اعضا به ویژه روسای مراکز خدمات جهاد کشاورزی دهستان‌ها تامین بذور اصلاح شده، آموزش بهره برداران، پیگیری جدی بحثخسارت در زمان وقوع و جبران خسارت، لحاظ کردن سیستم‌های تشویقی در بیمه محصولات، تامین منابع برای طرح‌های آب و خاک، حضور ناظرین در مراحل مختلف کشت گندم، ایجاد مزارع تحقیقی ترویجی و نمایشی و… مورد تاکید قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز