خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد؛

انجام بیش از هفت هزار جراحی قلب باز در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۴۴۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از انجام بیش از هفت هزار جراحی قلب باز با توجه به ظرفیت‌ها و توسعه علمی این دانشگاه در سطح استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، بهرام دلفان در نشست دانشگاهیان لرستان با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: متاسفانه استقبال از تحصیل در برخی رشته‌ها کم شده که این عدم گرایش قابل توجه است.

وی با اشاره به کمبود برخی رشته‌های پزشکی در لرستان و عدم استقبال پزشکان متخصص برای حضور در این استان افزود: در مواردی کمبود پزشک عمومی برای برخی مناطق استان وجود دارد چراکه پایین بودن دستمزدها در مناطق محروم باعث عدم ماندگاری پزشکان شود که کاهش مالیات و افزایش حقوق، راهکار مناسبی برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی لرستان ۱۲ هزار میلیارد ریال بدهکار است ادامه داد: اجرای برخی طرح ها از جمله جوانی جمعیت به این دانشگاه واگذار شده در حالیکه منابع مالی برای اینگونه طرح ها تعریف نشده است.

 دلفان تصریح کرد: اجرای برخی طرح‌ها در مناطقی از این استان مطالبه می‌شود در حالیکه پیش نیاز و شرایط لازم برای آن وجود ندارد بنابراین اصرار به انجام اینگونه طرح‌ها باعث هدر رفت سرمایه خواهد شد.

وی تامین مالی دانشگاه‌ها را ضرورتی انکار ناپذیر دانست و بیان کرد: تعرفه‌های پایین موجب کسری درآمد می‌شود ازین رو یا باید اعتبارات مورد نیاز تزریق و یا اینکه تعرفه‌های پزشکی درمانی افزایش داده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز