خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراث فرهنگی لرستان خبر داد؛

اختصاص ۳ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه کمپ گردشگری ازنا

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۹۷۶۷

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از اختصاص ۳ میلیارد ریال اعتبار به منظور ایجاد سرویس بهداشتی در محل کمپ ازنا خبر داد.

به‌ گزارش ایلنا، عطا حسن‌پور روز شنبه - سی یک تیرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای توسعه صنعت گردشگری در لرستان این میزان اعتبار به منظور ایجاد سرویس بهداشتی در محل کمپ ازنا اختصاص یافته است.

وی افزود: شهرستان ازنا با داشتن ظرفیت‌های ویژه گردشگری از جمله تونل برفی، آبشار عروس، رودخانه ماربره، روستای دره‌تخت، روستای دربند، بقعه امامزاده قاسم، امامزاده آقاپیرعباد، غار ماهی کور و کشاورزی خاصل‌خیز نیازمند توجه ویژه برای جذب و اقامت گردشگران است که در این راستا تجهیز کمپ گردشگری ازنا نیز در دستور کار قرار گرفت.

مدیر کل میراث فرهنگی لرستان عنوان کرد: شهر ازنا در شرق استان در دشت جاپلق قرار گرفته و از جنوب به اشترانکوه، از غرب به دربند، از شرق به امامزاده قاسم و از شمال به مؤمن‌آباد منتهی می‌شود.

حسن‌پور با اشاره به اینکه ازنا دارای ۱۰۶ تپه باستانی است افزود: عمده این تپه‌های باستانی که قدمت آنها به عصر مفرغ و آهن باز می‌گردد و نشان از تاریخ و تمدن این منطقه است در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اضافه کرد: بر اساس نظر کارشناسان و کشفیاتی که در این منطقه انجام شده، شهرستان ازنا خاک حاصلخیزی دارد و بیش از ۸۰ درصد مساحت آن برای کشاورزی استفاده شده و لوبیا یکی از معروف‌ترین محصول‌های کشاورزی آن به شمار می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز