خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراث فرهنگی استان خبر داد؛

افزایش روستاهای هدف گردشگری لرستان با رویکرد توزیع عادلانه شهرستانی

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۳۷۰

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان از افزایش روستاهای هدف گردشگری استان با رویکرد توزیع عادلانه شهرستانی خبر داد.

به‌ گزارش ایلنا، عطا حسن‌پور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی روستاهای لرستان و به منظور توسعه صنعت گردشگری، به دنبال افزایش روستاهای هدف گردشگری با رویکرد توزیع عادلانه شهرستانی هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان افزود: در نظر داریم با پیگیری‌ها در سطح وزارتخانه و تهیه و ارایه مستندات، برای شهرستان‌های تازه تاسیس استان نظیر چگنی، رومشگان و شهرستان های فاقد روستاهای هدف گردشگری از جمله کوهدشت، دلفان و سلسله، روستاهای هدف گردشگری جدید با توجه به ظرفیت های طبیعی و تاریخی این مناطق تعریف کنیم.

وی با بیان اینکه مهمترین محورهای مورد تاکید برای توسعه گردشگری روستایی، برخورداری از ظرفیت‌های گردشگری با محوریت پتانسیل‌های تاریخی و طبیعی می‌باشد اظهار کرد: بر این اساس۳۰ روستای لرستان دارای پتانسیل قرار گرفتن در فهرست روستاهای هدف گردشگری هستند.

حسن‌پور ادامه داد: در همین راستا ایجاد زیرساخت‌های گردشگری نظیر راه دسترسی، گاز، آب، برق و‌ مخابرات و پیگیری برای صدور مجوز فعالیت نظیر ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی، سفره‌خانه سنتی و... برای این روستاها جهت ارایه خدمات مناسب به گردشگران در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، تصریح کرد: تمامی فعالیت‌های مربوط به زیرساخت‌های گردشگری در روستاها با اولویت مردم جوامع محلی و بخش خصوصی، در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: برگزاری دوره توانمندسازی گردشگری در حوزه های اقامت، پذیرایی، آداب مهمان نوازی و... توسط کارشناسان گردشگری و نیز برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزش صنایع دستی در روستاهای هدف گردشگری از مهمترین اقدامات آموزشی و ترویجی در سطح این روستاها است.

حسن‌پور یادآور شد: در حال حاضر روستاهای بیشه، رباط نمکی، سنگتراشان، گوشه شهنشاه و چنارگریت در شهرستان خرم آباد، روستاهای ونایی و دهکرد در شهرستان بروجرد، روستای ولیعصر در پلدختر ، روستاهای امامزاده قاسم و کمندان در ازنا، روستای گایکان در الیگودرز و روستای سراوند در دورود، روستاهای هدف گردشگری استان لرستان هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز