خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان :

توافقات نهایی آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک انجام شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۳۳۲

استاندار لرستان گفت: توافقات نهایی برای آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک با سپاه حضرت ابوالفضل(ع) انجام شد.

به گزارش ایلنا، فرهاد زیویار در شورای اداری استان عنوان کرد: طی جلسه‌ای که صبح امروز با حضور دبیر قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان انجام شد در این مورد توافقات لازم انجام شد.

وی در مورد جزئیات این توافق اظهار کرد: سال گذشته جلسات متعددی با حضور مسئولین کشوری در تهران برگزار شد که بنا بود تا پایان آذرماه گذشته 172 میلیارد تومان برای خروج کامل سپاه از حریم قلعه در اختیار این مجموعه قرار گیرد.

استاندار لرستان ادامه داد: این انتقال مالی به دلایلی میسر نشد اما طی مذاکراتی که صبح امروز انجام شد برای پرداخت این اعتبار و ارزش افزوده ی آن به سپاه حضرت ابوالفضل (ع) آزادسازی نهایی شود.

زیویار گفت: حدود 22 میلیارد از این اعتبار از محل اعتبارات استانی تأمین خواهد شد.

وی افزود: مابقی آن که 150 میلیارد تومان است طی مکاتبات انجام شده توسط رئیس سازمان برنامه ریزی و بودجه تأمین و پرداخت خواهد شد.

استاندار لرستان همچنین در خصوص ارزش افزوده پرداختی به سپاه نیز عنوان کرد: در این مورد نیز بر سر مبلغ توافق شده و پرداخت خواهد شد.

زیویار تأکید کرد: براساس این توافق هر زمان 172 میلیارد تومان در اختیار سپاه حضرت ابوالفضل(ع) قرار گیرد ظرف یک سال بعد از آن به صورت کامل حریم قلعه با حفظ ارزش‌های تاریخی و فرهنگی خود آزاد خواهد شد.

قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) از افتخارات نظام است

وی همچنین به خدمات قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و توافقات انجام شده برای اجرای عملیات ساخت به ویژه در مناطق روستایی و محروم اشاره کرد و گفت: این قرارگاه یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است.

استاندار گفت: امروز به یمن سلسله جلساتی که با حضور کارگروه‌های تخصصی قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در استان برگزار شد، در مورد ساخت مسکن، راه، آب و نهایتا ایجاد درآمد و اشتغال در مناطق محروم استان توافقاتی انجام شد.

به گزارش ایلنا، جلسه شورای اداری استان به ریاست استاندار لرستان و با حضور سردار آبرومند دبیر قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، سردار کشکولی فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان و محمودوند نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجاس شورای اسلامی و رئیس شورای نمایندگان استان و مدیران دستگاه های اجرایی استان با تشریح برنامه های تعهد شده ی زیرساختی توسط این قرارگاه در استان، برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز