خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

به‌ کارگیری اتباع از چالش‌های کارگران فصلی در قزوین است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۹۱۵

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین گفت: کارگران فصلی در استان ساماندهی نشده‌اند و یکی از مشکلات جامعه کارگری در استان ما به‌کارگیری اتباع بیگانه است.

عیدعلی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به وضعیت کارگران فصلی و ساختمانی گفت: به کارگیری اتباع پیش از این در بخش کارگران فصلی و ساختمانی دیده می‌شد اما در حال حاضر در سایر بخش‌ها مانند کشاورزی هم شاهد حضور آن‌ها هستیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین ادامه داد: حتی استفاده از کارگران اتباع در بخش تولید هم نفوذ کرده، این در حالی است که بر اساس قانون، به کارگیری این کارگران در صورت وجود نیروی کار بیکار داخلی ممنوع است.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از کارگران فصلی در بخش ساختمان فعال هستند، گفت: براساس قانون کارگران ساختمانی باید بیمه باشند اما تامین اجتماعی و مجلس دو سال است که این موضوع را مسکوت نگه داشته‌اند.

این مسئول افزود: در مجلس هم بنا بود از حقوق کارگران دفاع شود اما باز هم موضوع به نفع کارفرماها شد، جامعه کارگری انتظار داشت مجلس از آن‌ها دفاع کند.

کریمی با اشاره به برنامه هفتم اظهار کرد: در این برنامه حقوق مجمع کارگری تضعیف می‌شود و اجرای آن ما را  پنجاه سال به عقب بازمی‌گرداند.

وی تاکید کرد: برای هرگونه تصمیم و تغییر درباره حقوق مرتبط با کارگران باید اصل سه جانبه گرایی و نظر نمایندگان جامعه کارگری در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/
طاهره سادات موسوی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز