خبرگزاری کار ایران

رئیس دادگستری تایباد خبر داد؛

رسیدگی به ٢٧ هزار پرونده قضایی در دادگستری تایباد / تعداد زندانی‌های شهرستان سه برابر ظرفیت است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۱۹۷

رئیس دادگستری تایباد گفت: امسال حدود ٢٧ هزار پرونده در دادگستری این شهرستان بررسی شد و در این مدت بیش از ۵۰۰ پرونده معوقه نیز مختومه شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، جمال فرزانه چهارم تیرماه در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضاییه در این نهاد برگزار شد، اظهار کرد: حجم پرونده‌های ورودی نسبت به سال قبل یک درصد افزایش یافت و علت آن این است که ۶۵ درصد پرونده‌های ورودی به همیاران صلح منتهی به صلح و سازش شد، بنابراین ۱۲۵۰ پرونده در این پروسه قبل از ورود به دادگاه حل و فصل شده است‌.

وی افزود: در حال حاضر زندان تایباد بیش از سه برابر ظرفیت عادی زندانی دارد.

فرزانه بیان کرد: احیای حقوق عامه توسط دادستان به عنوان مدعی العموم انجام می‌شود و نظارت بر بازار، عرضه سوخت در زمستان گذشته، نظارت بر بنگاه‌های املاک و خودرو، نظارت بر اموال عمومی به ویژه زمین خواری، جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز، نظارت بر نانوایی‌ها و حجاب اسلامی از جمله این موارد است.

وی تصریح کرد: نظارت بر کمیسیون شبه قضایی مانند ماده ۱۰۰، کار و کارگری، نظارت بر دفاتر ثبت ازدواج و طلاق، نظارت بر شوراهای حل اختلاف و شوراهای همیاران صلح مبتنی بر فرهنگ صلح و سازش از دیگر فعالیت‌های دادگستری است که در آنها نماینده دادگستری حضور دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز