خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان کرمان:

آموزش مهارتهای زندگی و انجام مشاوره قبل ازازدواج ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۲۹۴

در حال حاضر تنها مسئله‌ای که به آن بها داده نمی‌شود آموزش مهارت‌های زندگی و انجام مشاوره قبل از ازدواج است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در بازدید ازمرکز آموزش مهارت‌های زندگی جهاد دانشگاهی کرمان گفت: در حال حاضر تنها مسئله‌ای که به آن بها داده نمی‌شود آموزش مهارت‌های زندگی و انجام مشاوره قبل از ازدواج است.
به گزارش ایلنا از کرمان حجت الاسلام و المسلمین توکلی افزود: به دلیل افزایش آمار طلاق به ویژه در سال‌های اولیه زندگی بایستی آموزش وانجام مشاوره در جامعه نهادینه شودو همه خانواده‌ها به ضرورت انجام مشاوره قبل ازدواج و فراگرفتن آموزش مهارت‌های زندگی پی ببرند؛ و در نتیجه آن جوانان با آمادگی کامل از خصوصیات فردی، اخلاقی و ویژگی‌های خانوادگی یکدیگر، اقدام به انتخاب شریک زندگی خود کنند.
این مقام قضائی اظهارداشت: ازدواج مرحله‌ای از تکامل در زندگی بوده و پر واضح است که هیچ زوجی مایل به طلاق و جدایی نیستند اما عدم شناخت صحیح از مسائل بعد از ازدواج و سطحی نگری به زندگی و کوچک شمردن مشکلات باعثشده تا آمار طلاق افزایش یابد.
نماینده عالی قوه قضائیه دراستان خاطر نشان کرد: به دست آوردن توانایی‌های لازم برای شروع یک زندگی قبل از اینکه جوانان به دلیل بی‌تجربگی و فقدان مهارت‌های رفتاری زندگی تلخ و بی‌ثمری را تجربه کنند، امر بسیار مهمی است و تمامی نهاد‌ها به ویژه صدا و سیما می‌توانند نقش فرهنگ سازی و تبلیغی مؤثری در این زمینه ایفاء نمایند.
وی با بیان اینکه اسلام با در نظر گرفتن نیازهای واقعی و طبیعی انسان از یک سو و با عنایت به مصالح فرد و اجتماع از سوی دیگر، ازدواج را به عنوان بهترین راه و مناسب‌ترین شیوه برمی‌گزیند، خاطرنشان کرد: ازدواج تنها به معنی داشتن یک زندگی مشترک و بودن زیر یک سقف نیست، بلکه نیاز به برنامه‌ریزی و آمادگی دارد؛ بنابراین پیش‌درآمد تشکیل یک زندگی، مهارت آموزی برای تحکیم و ثبات بنیان آن است وآموزه‌های دینی نیز می‌تواند درکاهش مشکلات جوانان نقش موثری را ایفا کند؛ بنا براین باید در مشاورههای قبل از ازدواجنگاه ویژه‌ای به آن داشت.
وی در ادامه افزود: امروزه جامعه شهری و روستایی به دلیل رویارویی با بسیاری از مسائل و مقتضیات زمان نیازمندمهارت ‌آموزی برای همه مراحل زندگی است و هدف اصلی مشاوره در این مرحله، کمک به افراد جهت انتخاب زوج مناسب است. این مرحله مهم‌ترین مرحلهٔ مشاورهٔ ازدواج است، زیرا جنبهٔ پیشگیری دارد و در صورت هدایت صحیح موجب تامین بهداشت روانی خانواده می‌شود و مهم‌ترین اصلی که در مشاوره‌ها بایدمورد توجه قرار گیرد ارائه راهکار مناسب است.
رئیس کل دادگستری کرمان در پایان ضمن بازدید از کلاس‌های در حال برگزاری افزود: دختران و پسران جوان در آستانهٔ ازدواج با بهره گیری از خدمات مشاوره ازدواج می‌توانند با گامهای راسخ‌تر و آرامش و اطمینان بیشتری در راه پرپیچ و خم ازدواج و تشکیل خانواده گام نهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز